Godmorgon

2010-03-01 @ 10:20:50

idag är det inte bara ny vecka, idag är det även ny månad
o idag är det inte vilken dag som helst, för idag är det exakt ett år sedan
så idag skickar vi extra mycket kärlek o miljontals varma tankar till dig morfar
- det går inte en sekund utan att vi saknar dig!

läste precis vad jag hade skrivit i bloggen ungefär en vecka efter att det hände

o jag kan inte hjälpa att det får mig att gråta..

 

"vad roligt det är att se att ni följer bloggen så dagligt och ihärdigt även fast jag inte bloggat på över en vecka. jag vet att många undrar och jag vet att några redan är medvetna och jag antar att det börjar bli dags för mig att ge något tillbaka nu.

mars kom förra söndagen och med det togs min morfar
det gör på riktigt ont i hela kroppen och ofta känner jag bara att mitt hjärta får panik
hur hanterar man sånt här?
jag har ingen aning, för jag har aldrig varit med om detta förut
jag vet inte vad jag ska säga, jag vet inte hur jag ska tänka
jag vet inte hur jag ska vara, jag vet inte vad jag ska göra
jag vill nog mest bara inte förstå

jag gråter mig till sömns i princip varenda kväll
och vissa gånger lyckas jag faktiskt känna mig lite lättare
eller mest bara tom
ja, mest bara tom
helt plötsligt känns överdrivet många saker ganska oviktiga
folk säger att det blir lättare, men jag vet inte
det känns som det kommer dröja ett bra tag

när jag skulle gå och lägga mig den där söndagen så tog jag av någon anledning upp mobilen
jag började skriva och efter någon minut så hade jag skrivit detta:

Du sitter nog på ditt moln, leende och vid gott mod
även i det tysta tycker jag mig höra hur du säger åt oss att inte gråta
- men vi gråter
Tårarna bevisar att vi sörjer och saknar
tårarna bevisar att vi älskar
Människor säger att vi ska vara stolta över vår familj
- det är vi
Vi är stolta över dig
Vi har fått låna den finaste av änglar
det är vi tacksamma för
Även fast du inte längre finns bland oss
så finns du alltid hos oss
precis som vi finns hos dig
Vi älskar dig och glömmer dig aldrig


jag vill återigen tacka er, mina fina vänner, för allt stöd
ni är obetalbara"



jag har haft en fantastiskt bra helg

lördagen spenderade jag i västerås med bästa hjelmisarna

såg först lill-killens rönnby slå tillberga i viktig match o åt sen helt gudomligt god middag på gränden med allihopa

macke o tobbe passade på att gratta daniel innan vi styrde hemåt o avslutade kvällen i tv-soffan

 

igår var det söndag o jag åkte med daniels pappa till hallsta för att kolla på första träningsmatchen i fotboll

mycket kläder, men kallt ändå - då är det tur att man har trivsamt sällskap :)

matchen slutade dock i förlust med 5-1, men kvällen slutade bra ändå

jag o älsklingen blev nämligen bjudna på mat hemma hos mamma o pappa

det var hur gott som helst, men framförallt så var tiden renaste guld! <3

åkte iväg o köpte lite godis o sen bänkade vi oss allihop framför tv'n o såg johan olsson ta brons i fem-milen

ruggigt spännande! :)

 

vi åkte tillbaka hit efter det o kollade på finalen i hockey

hade hoppats att canada skulle få däng, men nej - det blev inte så

 

nu ska jag klä på mig o dra ut i snöyran - lär kila till ica o handla lite

ganska skön måndag överlag tror jag, great!


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0