Kristi himmelfärds dag

2009-05-21 @ 18:59:50
det sägs vara just den idag
i ärlighetens namn så vet jag nog egentligen inte ens vad kristi himmelfärds innebär
men jag gillar faktumet att dagen är röd och ledig för i princip alla parter
därför har vi enbart tagit det lugnt och sansat idag

började med god och härlig frukost
sen åkte vi iväg ner på stan
jag och malin lekte lite gitarr-hjältar och sen åkte vi upp till mormor på fika
hälsade på vid morfar på hemvägen och började sen med maten
vi gjorde i ordning, eller ok vi och vi, mamma, jag skalade mest bara potatis
någon slags köttgryta med champinjoner, steklök, kryddor och vindruvor
och det vart ohyggligt gott
jag har förövrigt "fått pippi på vindruvor" som pappa så finurligt uttryckte sig
jag älskar´t och rekommenderar er alla att köpa lite vattniga vindruvor nästa gång ni handlar!
kom nyss in från en promenad i det härliga vårvädret och tänker nu ta ur linserna
och typ göra mig redo för kvällen med japanska bönder

en till omgång guitar hero först också kanske?
kram på er

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0