Städpatrullen.se

2009-01-29 @ 11:58:06
solen skiner och snön är stor och fluffig , graderna ligger runt fyra minus och det ser helt enkelt ut att vara en fullkomligt strålande dag . hade det inte varit för att det är match ikväll så hade jag utan att tveka tagit en riktig långpromenad i det här , men nu tänker jag inte röra en fena :P eller ok , det gör jag visst . t.ex. så har jag hållit på och plockat undan på mitt rum , sprungit upp och ner för trappan med diverse saker och hållt mig allmänt sysselsatt - ( däremot har jag fortfarande inte fått tag på jeanette , men nån female på kommun tyckte att jag skulle prova efter 13 igen , så jag gör väl det ) .

när jag stod och bäddade sängen så kom jag på en sak , eller rättare sagt så ploppade det upp en fråga i mitt huvud , den löd ungefär såhär: vad är vitsen med att städa när det ändå blir stökigt nästan på en gång igen ? ja , det skulle man väl kunna undra , men jag väljer att vända på det och fråga: vad är vitsen att stöka till om man med lite pli faktiskt kan ha det städat i princip hela tiden ? jag är en såndär person som städar och blir nöjd med att det ser rent och undanplockat ut , men som redan dagen därpå lägger något på golvet at the moment för att sen plocka undan det , men i själva verket glömmer/struntar i det och tänker - jag kan göra det senare eller i morgon . sen är man liksom fast i mönstret . jag försöker dock ständigt förbättra detta beteende och jag tycker att jag kommit en bra bit på vägen bara genom att vara medveten om denna brist . jag vill också tillägga att detta nästan enbart sker i mitt eget rum , jag sprider inte saker i hela huset , så egentligen är det mest bara jag som lider . men det är väl lidelse nog ?

nåja , nu är klockan snart tolv och det kurrar i min mage . jag tänker råda bot på det - och dansa .

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0