Såhär in på eftermiddagen

2009-01-20 @ 16:00:02

"raindrops keep falling on my head" - skulle man kunna sjunga , om man böt ut regndropparna mot snöflingor , för oj i kamomilla stad vad det snöar ute . det har seriöst snöat sen jag vaknade i morse och det snöar fortfarande . tilläggas ska också att det inte är några små mängder som kommer ner och liksom yr omkring istället för att på nåt sätt landa på marken , åhnej , de landar och bildar högar . det bäddar upp för ett riktigt trafikkaos - åtminstone såhär inne i småstan . jag gick iväg till bibblan och inte nog med att jag hade problem med halkan i vissa kurvor så såg jag åtskilliga bilar slira lite lätt i kurvorna och stillastående kämpa med spinnande däck i uppförbackarna . nåja , jag antar väl att man inte ska klaga egentligen , för det är ju himla mysigt med snö , men jag håller ändå fast vid att det gärna hade fått kunna komma lite tidigare i stället och låta året och vädret gå vidare mot våren . men aja , det sägs att livet är det som sker just nu - och just nu får våren vänta . vi får trivas med det helt enkelt och det är precis vad jag tänker göra :) ha en trevlig eftermiddag , kram förstås .


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0