En sekund kvar

2009-01-25 @ 18:14:12
hej på er , matchen i och mot lindesberg igår visade sig bli en riktigt gastkramande och känsloladdad historia . vi gjorde återigen en grymt bra första period , men målen ville inte riktigt trilla dit så efter första var ställningen 0-0 . typ två minuter in i andra hade jag bollen , drev upp en bit , lyckades finta bort en lindesbergare och passa bollen till malin som drog till på en gång . glädjen var total och vi visade att systrar minsann kan ha dyngpower tillsammans ;D haha . sjukt kul ! vi fortsatte spela bra , men dessvärre så låg vi under med 2-1 inför tredje perioden . vi är dock inte dom som är dom , åh nej , vi kriga och lyckades kvittera till 2-2 . ungefär tio sekunder efter vårat 2-2 mål klev malin fram igen och gjorde sitt andra och vårt tredje mål i matchen . med inte alltför lång tid kvar av tredje så kvitterade lindesberg , men vi tog återigen ledningen bara en stund efter det . med mindre än två minuter kvar av matchen slog lindesberg in sitt fjärde mål , dock med en väldigt otillåten och solklar hög klubba som domarna vägrade erkänna ( eller så bevisades helt enkelt bara deras väldiga inkompetens ) - jag tror på det senare . tror känslorna hos de allra flesta svällde över och stämningen var grymt påtaglig . 4-4 visade tavlan när matchen blåstes av , vilket innebar fem minuters sudden death . vi gav allt och spelade riktigt riktigt bra och när klockan visade 4.59 och det alltså endast återstod en ynka sekund så lyfte linn in bollen galant bakom lindesbergs målvakt och allt bara bröt lös . det var helt galet och det kändes på riktigt som att man befann sig mitt i en slutspelande VM - turnering där tiden liksom står still och man bara vill gråta för att allt är så hejdundrans gôtt ;D vi kokade allihopa - spelare , tränare och hejaklack på läktaren . det var helt klart bland det härligaste jag någonsin upplevt i mitt idrottande liv , på riktigt . jag sitter fortfarande och ler !

en liten värmande notis: i tredje , när det typ stod 3-3 eller vad det var så vädjade en lindesberg spelare till publiken och sa "kom igen och heja lite!" . gissa vad hon fick till svar ? P-O P-O P-O P-O P-O med dånande applåder , kanske inte riktigt vad hon väntade och ville mena med sina valdra ord . jag kunde inte hjälpa att flina brett inuti ;D



efter matchen försökte vi skynda oss så gott vi kunde hemåt , för det var mat och piff som gällde . strax efter 19 kom jossan , marie och törner hit och vi hade en trivsam kväll med prat , guitar hero , sing star och en hel hög skratt innan vi ställde oss i kön in till gubben som muslimer under ett skynke . musiken var för en gångs skull nästan genomgående bra och jag hade så ohyggligt roligt . det var nog ett bra tag sen som jag hade så kul på krogen som jag hade igår . tack för det brudar :)

idag är det söndag och i morgon är det återigen en ny vecka . ( börjar dra ihop sig till 21 årsdag för en viss person här i huset också ) ;P

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0