Min födelsedag

2009-02-04 @ 15:20:51
ja men den var väl alldeles ypperlig? fick fullkomligt fantastiska presenter och hade en hyvens trivsam kväll med kalas och grejer :) jag har inte hunnit lägga in några bilder på datorn än, men när dom kommer in där så kommer de förmodligen upp här också. när klockan var strax efter fyra så fick jag ett himla uppiggande samtal från en väldigt bedårande vän minsann. jossan hade precis slutat i falun och var på väg hem. hon berättade att hon och marie hade planerat att komma hit och överraska mig igår kväll, men marie gullsan låg i feber och därför tyckte dom att idén kanske inte var den bästa. det gjorde ingenting (även om jag förstås väldigt gärna träffar flickerna konstant) för tanken var solsken och vi ska träffas en annan dag istället. det gillas, mycket.

jag gick och la mig vid elva igår: trött, mätt och ett år äldre.

idag är det onsdag och jag var uppe med tuppen, han väckte mig 05.45. anledningen stavas kommunhuset och möte med jeanette klockan 08.00. vi var tre stycken som skulle dit och det visade sig vara jag (inte helt otippat?) och två sofior, varav ena sofia var min gamla lucia-kandidat-tillsammans-när-det-begav-sig sofia. vi var där i tid båda två och hann prata en hel del. det var trevligt :) hursomhelst så står jag uppskriven på vikarielistan nu och det kan jag utan problem sammanfatta i en enda känsla: skönt.

på hemvägen så såg jag att klockan var mindre än jag väntat mig så jag gick med raska steg mot mormor och det var roligt att hon blev så glad över att just jag ringde på dörren. vi satt och pratade en lång stund och jag fick låna en receptbok av henne, så nu blir det minsann till och kopiera litegrann ;P hon är så himla söt min mormor, inte bara för att hon delar med sig av sina recept, utan mest bara för vad hon är <3

när jag kom hem så villrade jag omkring med mina ögon i litteraturtexter igen och villrade omkring med dom där tills det var dags för seminariet att börja (12.00). och där, på seminariet, har jag setat tills nu. det känns i mitt huvud. ska bli skönt med träning ikväll. först ska jag dock läsa lite mer om att kunskap kräver lek.

TACK igen till alla rara själar som grattade mig i överflöd under gårdagen, ni är guld!

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0