Bortavinst på hemmaplan?

2009-02-22 @ 10:49:53
ja men visst. rubriken är ungefär lika förvirrad som gårdagens verklighet
vi skulle ha mött hovsta igår, på bortaplan
vi mötte hovsta igår, som bortalag - på hemmaplan
hovsta fick ingen halltid och till vår förtjusning så lades matchen hos oss, i fagerstahallen, i stället
vi tackar ödmjukast för det och blir glada över att slippa åka till örebro även denna lördag

kändes lite avigt att vi började matchen i båset för "gästande lag"
och det kändes avigt att speakern ropade upp oss som:
"och gästande laget per-ols ställer upp med följande lag..."
det kändes avigt att vi var det laget som ropades upp först på line-upen
(där det förövrigt fortfarande känns hyvens bra att få springa ut med märta i samma femma)
det kändes avigt att man hoppades på att siffrorna på den "gästande" sidan skulle öka
ja, ni förstår poängen - det kändes avigt
den slutgiltiga känslan var däremot allt annat än avig
för vi vann med 11-1 (eller 1-11 då egentligen) och det satt bra fint sådär på lördagsmorgonen

efter matchen åkte vi hem och efter att ha fyllt på depåerna litegrann
så gav jag mig ut i längdspåren tillsammans med malin
det snöade - och det visade sig vara precis vårt före? ;P hahaha
det gick bra för oss minsann, bättre än sist
men jag ska inte sticka under stolen - nej, jag var trött trött trött, det måste jag medge
men det får man väl vara efter både innebandymatch och längdskidsåkning?
i think so

idag är det söndag och det är mycket sport på tv. jag förmodar att jag blir sittande framför det
det snöar idag igen så kanske är det bäddat för en till tur i längdspåren? haha
nåja, vi får väl se hur det blir med den saken
pimpelfiske är åtminstone inte riktigt min kopp te

ha en trevlig söndag mina vänner

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0