13 december

2009-12-13 @ 11:25:16

så skrivs datumet denna söndag, o precis som alla andra år så betyder 13 december att det är lucia - det är mysigt
idag vaknade jag upp till sol o snö, o det var väl helt underbart? snön är ju inte lika extrem i sin mängd som den brukade vara när man var liten, men det är åtminstone lite vitt o det känns som det är helt ok - man får vara nöjd med det lilla liksom :)

känns som vi ligger lite efter i tiden, för vi har inte hunnit med vårat årliga lussebullsbak än, men det kommer
vid den här tiden förra året såg det däremot ut såhär

     
bakade lussebullar, mös med skumtomtar medan bullarna var i ugnen, provsmakade med lite glögg när de var klara o varma :)

o om det var sådär det såg ut förra året så såg det ut såhär för två år sen.. då bodde jag fortfarande i karlstad o jag hade turen att bli medbjuden till elsas förskola för luciafirande.. det var hur mysigt som helst, o mitt lilla bustroll fick träffa tomten innan vi åkte hem igen :)

hoppas ni får en fin söndag, en fin lucia, en fin tredje advent helt enkelt


Kommentarer
Postat av: SOFI

SVAR; tack så mycket! (: vi kom faktiskt till final och där var vi så trötta så vi förlorade.. ingen orkade springa hem HAHA så vi var inte så seriösa ;p KRAM

2009-12-13 @ 12:30:16
URL: http://ssofiselkainaho.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0