Vart sitter ditt mellannamn?

2009-08-05 @ 19:57:52
idag när jag låg ute och njöt lite av den varma solen så märkte jag helt plötsligt att jag låg och funderade över vad ett mellannamn är, varför det heter som det heter och vad det egentligen fyller för funktion
i mitt fall t.ex. så är mitt mellannamn placerat framför mitt riktiga namn
och då låter det ju onekligen en gnutta ologiskt när man kallar det namnet för ett mellannamn, eller?
finns det fler som har så?
eller ja, det är klart att det måste finnas, helt ensam i hela vida världen kan jag ju inte vara, även om jag är ganska unik ;P
back in the days när det var dags för mig att komma till världen så var det förmodligen inte så jättevanligt att man föddes med segerhuva
för när jag gjorde det så vart det tydligen ett himla pådrag
unik liten flicka sas det
och kanske är det därför mitt mellannamn sitter först? haha
herregud, jag trasslar förmodligen in mig i mig själv om jag fortsätter stri och utveckla den här tanken
om inte tilltrasslad så bildar jag väl åtminstone en hel hög förvirring här intill

jag vill inte på något sätt mena att allt detta ska klinga negativt
för skulle inte mitt mellannamn sitta där det sitter så skulle mr. brobergs låt ligga helt fel i munnen
kanske var det segerhuvan som fick honom att känna denna väldiga iver över att skriva en låt om just mig
eller så väljer jag bara att ta åt mig - kan kanske vara så, men hey, varför inte?
visst, det finns lite petitesser i texten som inte riktigt stämmer överens med verkligheten
men jag är inte den som är den, i don´t hold it against him, det ligger honom inte i fatet så att säga
nejdå, jag tackar ödmjukast

robert broberg - maria therese

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0