Märtas studentpresent

2009-08-03 @ 22:03:41
5.15 ringde klockan och då började öset
frukost och slutpack för att sedan få snäll skjuts av pappa till station
tåg till stockholm - med byte till tvåvåningståg i västerås
framme strax innan nio

        
efter många om och men (& en hemskt trevlig dam ;P) hittade vi fram till karlaplan och clarion collection hotell

          
vi kastade in våra väskor och begav oss mot grönan. malin drog med mig i extreme nästan det första hon gjorde - jag gjör´t aldrig igen! men hon hade ganska roligt åt det ;P haha. åt sen smaskig spagetti bolognese på kaskad och gick lite längs vattnet

           
sen gjorde vi oss lustiga i lustiga huset minsann

        
tog oss ner via flygande mattan - andra upplagan


gynning var bergis på att vi var tvillingar & ansåg även att fagersta var bra - men nej, vi är bara helt vanliga(?) systrar.
med reservation för egen fri tolkning
  
           
tog plats framför stora scen - really good seats i might add - och diggade genrep med förmodligen varenda kameraman på hela gröna lund. haha

           
riktigt kul jul med queenmedley vill jag lova - att sjunga hör ju livet till, right? solen behagade titta fram och vi kunde äntligen ta av oss en tröja och känna varma strålar på axlarna. väldigt redo för att sommarkryssa helt enkelt

     
jag fick solros av en rongedalherre och det vart fullt ös när magnus carlsson kom hem
  
  
jag bestämde mig för att sluta vara hare och istället trotsa både tyngdlagar och nacke för att åka pop-expressen med majsan. musiken var tokbra och vi dansade hela kön igenom. expressen var svinkul, men inget slog den vilda musen! fem av fem toasters. hahaha
  
        
dags att göra kvällen och dra oss tillbaka upp till karlaplan. passade på att blotta kameran lite i stockholmsnatten också.
visst är hon bedårande - min lillasyster?

     
jag brottade ner en vägskylt på vägen, jag tar för givet att ni förstår min ironi, och som ni ser så var röda mattan utrullad bara för oss när vi kom tillbaka till hotellet. fullkomligt utpumpade somnade vi på stört i de sköna sängarna med versace-tyg

        
upp i bra tid för att avnjuta hotellfrukost och checka ut för att sedan bege sig mot cityterminalen och låsa in väskorna innan vi påbörjar vår shoppingtur

        
vi njöt av att solen var framme och att himlen var klarblå, för då blev det varmt och man slapp för en gångs skull frysa. fryskänslan har ju annars varit en ganska övergripande och genomgående känsla den här sommaren. jag passade på att posa framför dramaten också som ni ser

     
äpple är gott och provrummen på monki är one-of-a-kind och måttligt förvirrande. där går man nämligen från en till tusen, bara sådär

     
vi tog en paus med två av mina absolute favourite men - ben & jerry - dessvärre försvann de ungefär lika snabbt som de kom, men njut så länge det varar som man brukar säga. när affärerna inte ville ha öppet längre så begav vi oss till kungshallen för lite käk. jag åt grillade kycklingfiléer i sweetchili-sås, grillade grönsaker och ris. det smakade ljuvligt, men var hutlöst starkt. vattenglaset försvann i princip direkt och efter det köpte jag en vattenflaska på pressbyrån. vi valde också att köpa lite godis på tasty house (kan hända att det inte hette precis så, men jag väljer att strunta i det). det kostade 11 kronor och vi hade sjukt kul åt det


18.50 tog vi bussen hem och 20.20 hämtades vi i västerås av mamma och pappa
helgen har varit fullkomligt fantastisk och den var värd varenda krona
jag älskar dig - tusen varv runt jorden

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0