When i was walking in Memphis

2009-04-05 @ 10:43:38
vilken ljuvlig gårdag det var mina vänner
jag och malin tog en hyfsat lång promenad
och gick förbi och hälsade på morfar, som förmodligen alltid kommer ha den mest välskötta och fina graven
sen cyklade mamma och pappa upp till mormor
där höll de sig tills jag ringde och sa att maten började bli färdig
jag tror det blev rätt bra tillslut faktiskt
även om jag var ganska skeptisk och tveksam bra många gånger
men de sa att de tyckte om det i allafall, så hopefully
vi hackade potatis och ställde in de i ugnen, kryddade med franska örter
vi gjorde fläskfilé (tournedos enligt receptet) med stekta champinjoner ovanpå
vitlökssås med limetouch
beasås
vitlöksbröd
och efterrätt bestående av glass och varm exotiskt fruktsallad
det var rätt gott faktiskt

idag är det söndag och vädret är inte riktigt som igår
men det kanske bara är bra? för idag måste jag städa mitt rum
det ser på riktigt ut som ett slagfält och jag vill knappt vistas härinne längre
mormor har gjort en ananaspaj nu på morgonkvisten
så förhoppningsvis får man smaka lite av den
ananaspaj är som bekant lite av en passion
utöver detta så håller jag mina tummar för lite grillat ikväll
det skulle minsann inte sitta helt fel det inte ;)

hoppas ni har haft en bra helg och att ni får en fortsatt trevlig söndag
ciao

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0