Nysningen - ett fenomen?

2008-09-19 @ 10:55:18
men visst är det väl så? frukost brukar spenderas med vakna med the voice på tv:n . igår var det riktigt festligt faktiskt för josefin tog upp fenomenet nysning . tydligen är hon väldans förkyld för tillfället och nyser hela tiden . hennes son hade tydligen kommenterat det och tyckt att hon nös på ett väldigt störande sätt . liksom allmänt för hög nysvolym och tre gånger i rad . hög nysvolym är roligt kan jag tycka , för jag skulle nog placera både mig själv , mamma och pappa i just den nyskategorin . blev och tänka på den där gången när jag hade följt med robbo och hans familj till rättvik och rättviksmarknaden . . .

vi var påväg hem och det ringde i min mobil , det var mamma . vi pratade en stund och rätt som det var så small det till i bilen . jag skrek till litegrann samtidigt som jag formligen studsa och mamma gjorde typ lite likadant . "vad hände?!!!" frågade mamma , hon trodde att vi hade krockat eller kört av vägen , men nejdå . det visade sig att det i själva verket var robbos pappa som nös . hahaha , det är ohyggligt roligt , jag tycker verkligen det . kan fortfarande skratta :P

kände att jag var lite tvungen att dela med mig av det , nu ska jag däremot återgå till min bok om hur barn utvecklar sitt språk . ger er även ett litet klipp från voice , det må vara lite gammalt men vem går i botten för det ? kära björn gästar och det utvecklas på något sätt till att handla om swebus och brottning? typ :P det är ju ändå fredag



Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0