mer paralympics åt folket

2008-09-09 @ 09:54:01
ja men du , jag hoppas ni vet att paralympics är i full gång och att sverige är hyvens duktiga i flera grenar . bara igår t.ex. så tog sverige två guld . två guld ! fattar ni ? på en och samma dag . anders olsson på 100 m fritt och jonas jacobsson i 10 m stående skytte . det är ju alldeles fantastiskt . roligt också att tv - världen har tagit sig i kragen och bestämt sig för att direktsända paralympics med start på torsdag . direktsändningen må kanske inte hålla på sådär dygnet runt som den gjorde på os , men jag tycker att det är otroligt roligt att de visar något överhuvudtaget . vissa gånger verkar de ju knappt bry sig om att det pågår ens , usch ! men ja , mer paralympics åt folket säger jag bara och så slänger jag in två grattis och ett rungande
HEJA SVERIGE!

igår var det kristallengalan på tv och ja , den bjöd väl på ganska mycket besvikelse va ? en fråga , vilka är det som sitter i juryn ? för alltså seriöst , inte tyckte jag att det var många kristaller som hamnade där de borde hamnat inte . peter settman är verkligen väldigt förtjänt av en kristall , men jag hade gärna sett att det funnits två så david hellenius också kunde ha fått en ( nu fick han ju iof en till slut , för let´s dance , men ja ni förstår ) . stjärnorna på slottet ? sen när är det mer underhållande än idol , let´s dance eller melodifestivalen ? bara för att dra ett exempel . sen kan jag också tycka att sveriges bästa kvinnliga programledare . . . hon var inte ens nominerad !

nu är klockan 9.53 och det är bäst jag kilar ur det här och loggar in mig i dalarna . diskussion om fredagens föreläsning nu först , sen seminarie . ikväll börjar vem kan slå filip och fredrik
förresten . de är seriöst smått ( definiera hur du vill ) galna , men man lär nog kanske glutta lite på´t i allafall , eller ?

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0