en söndig summering av en förlördag

2008-09-07 @ 14:50:52
farfar och birgitta kom hit igår ni vet , för att fira 18års majsan :) vart fika och grejer , trevligt . sen bar det av mot sörbo och miccas föräldrars place för 20års fest . micca bjöd på god mat och fika . . . och ahlgrensbilartårta förstås ;D jag ville gärna inte få in i skallen att det var bilar på riktigt utan trodde ihärdigt att det var sån där spritsad ( heter det så ? när man föser in grädde i en tratt och trycker ut det på tårtan ? nåja , ni förstår säkert . och skulle ni inte göra det så går det nog lika bra ändå ) grädde i olika färger . den blev inte riktigt på riktigt förrän den hamna mellan mig och robert . hahaha :) sen blev det lite allsång och grejer , det var himlans trevligt faktiskt . sara wikström är en solstråle , punkt för det .

jag och jossan har konstaterat att sörbo är lite i utkanten av det mesta faktiskt . good luck making it from there liksom . hur tar man sig till stan ? jag har en väldigt söt mamma , det vet ni förmodligen också , och igår var hon jättesnäll och kom till sörbo och hämtade oss , för att skjutsa in oss till stan och green man . hon tog vägen över åkern , sort of ;P

det var fri entré på gubben , uppskattat minsann och enligt mig något de borde syssla med oftare . det är tråkigt att betala in sig och sen upptäcka att stället är folktomt , eller hur ? folktomt var det inte igår då iochförsig , rätt mycket härligt folk faktiskt , men ganska trött musik . jag hade trevligt ändå , med dear friends of mine ! jag och jossan kom under kvällen på en uppfinning som förmodligen skulle bli en bestseller överallt , vad skulle du säga om en mobil med dialektfilter liksom ? fatta kul om man skulle kunna få ett meddelande på göteborgska eller typ norrländska ? himlans , det skulle jag vilja kunna uppfinna :) på tidigare tal om söta föräldrar så håller pappa precis samma klass som mamma och han var snäll och hämtade oss i natt , thanks pop . och nu , by the way , så målar han på märtas vägg . det kommer bli dyngsnyggt och jag lovar att ge er en bild när det är färdigt :)

idag kommer mormor och morfar äntligen hem från finland . in fact så är mamma och moster på arlanda och hämtar hem dom nu . 14.45 är klockan , det innebär att de ska ha landat by now . blir skönt att få hem dom !
sunday bloody sunday , have a nice one

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0