Det eländiga höstsnoret

2008-09-22 @ 10:37:30
jodå , det har slagit till även på mig , det eländiga och världsomvälvande höstsnoret . det är väl ett tecken på att hösten är kommen om något , inte sant ? känns som det snörvlats i alla sveriges hörn nu i flera veckor och snart finns det väl inte en enda kotte som klarat sig undan . jag är inte den som är den , utan jag brukar faktiskt kunna klara mig ganska bra ( peppar peppar ta i trä! ) men igår kväll började jag känna mig lite skrôvlig i halsen och nysig . i morse när jag vakna var halsen ungefär densamma men näsan gjorde ett större intryck kan man väl säga . så idag känner jag mig i ärlighetens namn lite halvkrasslig , observera halvkrass - inte hel ! jag har precis varit iväg till servus och köpt mig lite halstabletter , jag kör på min gamla hederliga förkylningskur , den brukar för det mesta inte svika mig . har precis gjort mig lite te och det är bara att acceptera att det får bli en sån dag idag , konstant te - drickande med pluggläs under en filt i soffan . en sån här dag skulle även vara en alldeles ypperlig dag för malins och hennes UF - företags uppfinning . jag ska förstås köpa en , så fort jag får chansen :)

apropå malin så tyckte jag så ohyggligt synd om henne när jag var påväg upp till servus . jag bylsa på mig bra med kläder . varma mysbyxor , tjock varm tröja , jacka , ullstrumpor , vantar and so on och ändå höll jag på att bli frostmannen himself . tänkvärt är också att klockan vid detta tillfälle var 10 och graderna hade hunnit stiga till några fler . malin gav sig iväg innan 8 , inte alls med lika mycket kläder och på cykel till råga på allt ! usch , jag lider med snuttan . måste få lida litegrann med mig själv också för jag måste gå till bibblan sen och lämna tillbaka en bok , det är långt och jag är inte alls särskilt peppad . men ja , det blir ett senare opeppat problem . först blir det plugg och sen ska jag göra mig lite mat .

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilken fin blogg du har! Hur har du fixat det Tess?:) Delge mig detta mirakel :D hoppas allt är bra! Kram!

2008-09-22 @ 19:43:22
URL: http://angelwhite.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0