Vinter?

2008-10-31 @ 09:14:55
är det den som har kommit ? :) jag skulle ha åkt till falun idag , men det gick bara inte . alldeles sörjigt och slirigt och allt vad man kan tänka sig . no way att jag kör den där kringelvägen enda till falun idag . absolut inte ! har precis mejlat lärarna så vi får se om jag måste göra någon komplettering för det jag missar eller om det räcker med att jag varit där de andra dagarna . tydligen är det flera som har stannat hemma idag på grund av vädret . . måste nog få medge att det känns ganska skönt att inte vara ensam om det beslutet . nu hoppas jag att vägarna blir lite bättre så jag åtminstone kan åka till ludvika och hälsa på sandra som vi planerat nu i flera dagar !!!!

igår var det den stora redovisning-av-varje-grupps-saga-dagen och den fortskred med bravur . jag var häxan babajaga och jag var tydligen riktigt bra ;D men resultatet kan väl inte bli annat i den utstyrseln ? haha . det var himla kul måste jag säga och det var skönt att det gick så himla bra i gruppen :) himla härliga människor jag fått i min seminariegrupp alltså , bra viktigt . åkte hem i mörket och hade färdiglagad mat på bordet när jag klev innanför dörren ( nästan ;P ) . mamma hade vaccinationer på sjukan igår och slutade därför inte förrän vid 19 , så när hon var färdig åkte vi förbi och hämtade henne för att sen åka ner på stan och beställa tapeterna till köket , ( det var sånhär typ tomtenatta här , fast halloween . ja ni förstår :P ) så affärerna hade öppet till 21 . när vi hade beställt tapeterna så gick vi in på vallonen och tog lite fika . jag drack alldeles gudomlig varm choklad och oj om det var mumma i magen . efter det åkte vi hem och mös ner oss i soffan . kollade på mamma mia och öppnade pappas chokladask som han fick i födelsedagspresent . ni hör vilken bra kväll jag har haft med min kära familj .

nu måste jag kika i ida-maries blogg , hon har mer eller mindre beordrat mig , för tydligen är jag utmanad ;D

jag kanske får det att låta som att det här med snön bara är negativt , men så är det förstås inte . det är egentligen inte negativt på nåt annat vis än att vägarna blir såhär otäcka . annars ? i love it och hoppas att det får ligga kvar !

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0