Slit och släp, guldigt

2008-10-19 @ 11:04:37
shit sicken hejdundrans slitmatch och kämpainsats vi gjorde igår . helt sjukt ! taggade till tänderna , minst sagt . dessvärre så fick vi inte med oss de tre poäng som jag faktiskt i ärlighetens namn tyckte att vi förtjänade , utan förlorade tillslut medd 7-2 . vi hade en stark skara när vi kom till köping igår , 10 stycken var vi , varav en av dessa 10 var målvakt , det vill säga att vi alltså bara hade 9 utespelare . lägg det till det faktum att forsby typ hade 29 ! jag gjorde min allra första spelmatch igår och det var så himla roligt , helt galet ! var sååå lycklig :D höll dock på att få tarmvred när jag förstod att jag faktiskt skulle spela ( fortfarande med ynka tre träningar i kroppen ) , men det gick ganska hyfsat vill jag nog tycka och det kändes mäkta härligt med all beröm jag fick av både spelare och ledare :)

fick kliva ut på plan i första femman också och första perioden var nog den som gick bäst , då höll jag till och med på att göra mål när jag kom upprusande från min backposition och fick en riktig smörpass av kursu . dock hann det komma en spelare med tillhörande klubba i vägen och bollen slank utanför . pappa och kursus pappa hade tydligen blivit som galna på läktaren ( typ ;P ) och sagt att: "om hon hade satt den där så hade vi gått till puben" . hahaha ;D vi lyckades göra första målet ändå och det var glädje över det . sen rann det dock undan , trots att det faktiskt var vi som hade spelet och de allra flesta chanserna . kanske var det så att vi med våra 9 spelare helt enkelt inte orkade stå emot deras mer än dubbla ? det kanske tog ut sin rätt på nå vis liksom . men vi kunde ändå inte vara annat än nöjda med matchen i sin helhet , för vi var ruggigt bra igår . jag tycker faktiskt det , på riktigt . malin var förstås royal , again :)

idag är jag , till mitt förtret , ganska dassig . fick ont i låret redan en bit in i första perioden igår , men vem vill kliva av liksom ? så jag körde på , men då fick jag förstås ta att det igår kväll kändes gaaaanska dåligt , idag är det dock bättre :) fick dessvärre ett ordentligt rapp över knät igår också och jag var rejält svullen igår kväll . svullnaden har väl gått ner till obefintlig storlek idag tror jag i allafall , men det ömmar nå så in i vassen , har knappt kunnat sova i natt , för jag har inte kunnat ligga på nåt vis som känts bra och där knät inte har pulserat . kan inte hjälpa att bli lite småskraj över det . det borde ju bara vara blåmärket och svullnaden som gör ont , men det känns som huvudet spökar litegrann ändå och jag hoppas bara att det inte är inuti knät som det egentligen gör ont :/ men så ska det nog inte vara :)

rafael fick lämna stjärnisen igår , det var väl alltför väl ? juryn är tydligen totally in love with rafael , och trots att han var totalt upp över öronen oseriös igår så fick han högre poäng än flera andra ? juryn har verkligen inte satt sig på världskartan inte , eller jo , det skulle vara fjolliga-töntiga-och-patetiska-jag-tror-att-jag-är-nåt-kartan i såfall .

idag är vädret alldeles strålande . jag ska försöka ut och gå bara en kort sväng för att försöka få lite liv i låret , sen kommer mormor och morfar hit på lite fika :) mamma ska baka äppelpaj .

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0