En hektisk söndag med måndagstouch

2008-10-27 @ 10:55:38
men hej , det har varit hektiska tider nu minsann . eller åtminstone har det varit en hektisk söndag . i lördags strax innan klockan slog 18 så åkte jag upp till marie och magnus för hon bjöd mig och jossan på middag . hon hade gjort egen pizza , fruktsallad med massa glass och köpt godis . allt var dynggôtt och det var så himla överbra att träffa mina pärlor igen . snacka om gyllene stunder alltså ! jossan hade köpt ett spel , rappa kalja . vi bestämde oss för att spela det och hade rätt roligt åt att frågorna antingen var väldigt svåra eller att vi var ointelligenta och oallmänbildade på nå vis ? som ni förstår så måste frågorna ha varit väldigt svåra ;D haha . tack för en alldeles ypperlig kväll flicker <3

 
jossan & marie - det är kvalité på de brudarna

efter lördag väntar söndag och som ni vet så var samlingen 06.45 på morgonen denna söndag . klockan ringde kl 6 och jag var inte speciellt pigg . blev ganska besviken på den bjudna frukosten också till råga på allt , tyvärr . sen styrde vi mot örebro för att möta ibk rutin - ett lag som inte heter rutin for nothing , utan ett lag fullspäckat av gamla elitserie- och landslagsrävar . den matchen slutade bra mycket bättre än matchen mot lindesberg i lördag . uddamålsavgörande igen , men till vår väldigt välförtjänta fördel för en gångs skull . 5-4 slog vi in i slutminutrarna och det var förträffligt härligt ! mitt lår var alldeles bedrövligt , men jag lyckades bita ihop nästan hela matchen . fick lov att kliva av när det var 7 minuter kvar av sista perioden ungefär och det var gaaaanska övertrist .

efter matchen åkte vi till farfar och birgitta där vi fick god mat . efter det åkte jag och malin ut mot marieberg för att köpa nya skor till mig . mina är helt värdelösa , totalt svinhala . men några skor fick jag inga , för det finns verkligen aldrig skor som passar mig . vad gör man när man har för små fötter ? jag blir så himla matt . får bli att jag går ner till intersport här i stan och ber dom beställa ett par skor åt mig . på marieberg såg vi en helkonstig och väldigt optimistisk person . tydligen rörs hon inte i ryggen av regnruskit höstväder för hon hade minsann kortkorta jeansshorts på sig , kryddat med ett par svinfula pälsskor som slutade precis vid fotknölen typ . herregud ! hursomhelst så åkte jag och malin vilse när vi skulle åka ut från marieberg och försöka pallra oss tillbaka till farfar . eller ja , vilse och vilse , vi fick åka in på en liten väg och vända för att komma rätt . tänk att man aldrig ska lyckas liksom ? haha

idag är det måndag och malin har höstlov . ska väl slänga ihop lite mat åt oss om någon timme , sen ska vi försöka hitta på nånting att baka :) i kväll är det träning som står på programmet , hoppas det går bättre med låret :)

"du är så vacker nu när du sugit på en elsladd" - carina berg , kvinnan-med-de-konstant-klockrena-kommentarerna

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0