Till dig en blå tussilago

2008-10-02 @ 11:20:12
vi har haft vårat studiegruppsarbete nu på morgonen som sagt , och det gick bra . vi är nog tillräckligt redo för seminariet som börjar om lite mer än en timme . satt och läste lite i Till dig en blå tussilago av Lars Wolf ( han skriver om att läsa och skriva lyrik i skolan ) och då kom jag över lite dikter som barn har skrivit . och eftersom barn kan skriva de mest klockrena dikterna så tänkte jag bara lite snabbt sådär ge er två , bara för att dom får mig att le .

"Rädd.
Jag är rädd för mörkret.
Jag är rädd för att vara ensam hemma.
Jag är rädd för höjder.
Jag är rädd för spöken.
Men jag är inte rädd för ljuset."

(Isabella, 8 år)

"Jag är en tårta
jag är kalasets huvudpunkt
Om det inte vore för mej
hade man inget kalas
Men nu är jag här
och det är väl tur
för annars
hade man inget kalas"

(Ellen, 8 år)

Det är ju bara för härligt :) Nu tänker jag strunta i att klockan bara är 11.18 , jag börjar bli hungrig och därför tänker jag snart snart snart börja göra mig lite mat .

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0