Skriftspråksutveckling

2008-10-20 @ 12:07:49
det är vad tentan ska handla om och nu tror jag att jag har valt vilka frågor jag ska skriva om . i första delen så får det bli a) Skriftspråksstimulering i förskola och skola, och b) Kreativitet och skapande i språkutvecklingen . jag tycker att båda frågorna är hyperviktiga och därför ville jag ta just dom . i andra delen så skulle man bara välja en fråga , då tog jag denna , Vad talar för och emot att barn som har svenska som andraspråk finns i en förskoleverksamhet/skolverksamhet där huvudspråket är svenska/barnets modersmål? Känns än så länge bra , men tycker det känns svårt att få in all litteratur och sånt , som vanligt . men det är väl så högskolan ska vara , eller ?

vi kom förövrigt fram till , på studiegruppsarbetet , att vi slopar kolobok som gestaltning och i stället satsar helhjärtat på vasilisa den fagra . det innebär att jag inte längre ska vara varg , utan häxa . kanske passar det mig bättre ? haha :P

nu ska jag kila in i köket och göra mig lite mat

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0