Låt henne leva

2008-10-09 @ 11:23:25
men visst , vi utropar ett starkt grattis till fröken jonna ahlkvist som fyller år idag och hoppas att hennes dag blir precis så fantastisk som en födelsedag borde få vara :) hon saknas en aning i mina vardagar , precis som de andra flickerna som förgyllde varenda en under gymnasietiden . hyperviktiga personer , fortfarande <3


jonna och jag när studenten begav sig och solen sken

förövrigt så gick seminariet bra , även om jag fortfarande är hutlöst förvirrad över ordklasser och satsbildningar och ditten med datten . varför är svensk grammatik så himla klurig ? kan man inte bara få leva med att man kan prata , skriva och förstå språket i sig ? vem får ett bättre liv av att veta att trött är ett verb och att ett predikat egentligen är ett finitivt verb ? osv . jag tror inte mitt blir det , fast å andra sidan så tror jag inte att något blir sämre av´et heller , men det är ju så vidunderligt förvrängt och svårt ! :P

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0