Helgen som gick

2008-10-06 @ 12:42:02
. . . då jag var frånvarande . jamenvisst , tydligen gjorde jag´t igen , var väldigt-bloggande-helg-aktiv , or not so much nej ! lite dålig stil , jag vet , men så blev det . sist fick ni höra om bullbak , snöbollskrig och stundande kvällsmys med tacos , tv och systersällskap . kvällen blev bra . vi vältrade oss i tacos som sagt och det går bara inte att tröttna , ganska klockrent krubb alltså . undrar vem som har kommit på det och om han/hon har mycket pengar på grund av det . bra investering liksom . nåja , det följdes av idol och en inspelad version av doobidoo . efter idolutröstningen så kopplade vi på singstar med surround - ljudet och det var himla underhållande vill jag lova ;D hahaha . när klockan började slå 00.00 kom vi väl fram till att det var sängdags , för på lördagen skulle vi upp vid 9 .

9 ja , på lördagsmorgonen . vi dukade upp med god och ganska stor frukost . åt den med välbehag och försökte stilla våra nervösa magar . packade väskor och gjorde lite mat innan vi åkte iväg till samligen kl 12 . uppvärmningen gick tekniskt sett bra faktiskt ( kanske att man rent av börjar bli lite varm i kläderna ? ) , men fysiskt gick den sämre :/ jag blir aningen frustrerad över att jag inte vet vad som är fel i mitt lår . det liksom blir outhärdligt och gör bara helt groteskt ont . jag vet att min smärttröskel är ganska låg ( det är tröttsamt ) , men det gör verkligen helt sjukt ont ! är så himla tråkigt om jag ska börja få problem nu liksom , jag vill kunna vara med och spela . ännu tråkigare känns det eftersom det faktiskt , peppar-peppar-ta-i-trä , känns ganska bra i knät . kan det liksom inte bara få fortsätta kännas ganska bra då ? måste det gå över till nåt annat då ? bläk . hursomhelst så hade jag som bekant bänkposition hela matchen ( om man bortser från de NIO gånger vi var in på plan och målvråla ) och det var nog bäst så :) hade ju förstås velat vara med och spela , men med tanke på att jag bara gjort tre träningar så är jag mest glad över att jag överhuvudtaget ens blev uttagen :) ikväll kommer jag dessvärre inte kunna träna , för låret är fortfarande inlindat i ett paket och gör ont , men jag ska dit i allafall . såklart !

matchen vann vi ( gud det känns så bakvänt att säga vi , när jag alltid annars pratat om malin-och-dom eller per-ols . får jag överhuvudtaget ens säga vi nu liksom , eller ? känns även som jag måste fråga om jag får behålla matchstället här hemma eller om jag ska lägga tillbaka det i trunken bland de andra tröjorna som lånas ut till "gäster" ) med 9 - 3 , mot KFUM Örebro , som tydligen tippas vara ett av de allra bästa lagen i serien . de hade tydligen slagit rönnby nyligen och då ska det nämnas att rönnby tippas gå upp i 1an efter den här säsongen . så ja , jag vet inte . vinsten kändes ganska utsökt och inte blev det sämre av att det kändes som vi hade hela matchen heller , från början till slut . gud så gôtt :) malin gjorde klockrena målet också , och klockrena matchen . idag var hon med på storbild i tidningen .

efter matchen åkte vi upp en sväng till mormor och morfar , sen åkte vi hem och firade kanelbullens dag och efter det gjorde vi iordning fläskfilé , potatisklyftor , bea-sås och sallad . det var smaskens och efter det förhörde jag majsan lite på provplugg innan stjärnor på is skulle till och börja . himla intressant program vill jag påstå . ganska oväntade syner liksom , men ganska mycket besvikelsekänsla på juryn . ganska mycket besvikelsekänsla på poängsättningen ! var i allafall rätt som åkte ur .

igår regnade det konstant hela dagen ( åtmintone fram till klockan var typ fyra/fem ) och efter diskning , plugg och sen frukost så bestämde jag och malin oss för att åka till ringan och hyra lite film . we did och hade en ganska gemytlig dag med tv:n . gud , det låter nästan som att vi inte har nå liv , eller möjligtvis som att tv:n är våra liv , men så är inte fallet . jag lovar ! seriestart för gossip igår också , thank-god-it´s-back .

ny måndag , ny vecka . har pluggat sen klockan var 9 och nu tror jag faktiskt att jag är klar med både min analys och reflektion . känns himla bra . mamma har ledig dag idag och står nere vid spisen . det är nog färdigt snart och jag känner att lite mat skulle sitta fint . nu blev det här inlägget sådär hutlöst långt och jobbigt , men ni ska ha heder som orkat ta er enda hit . puss för det !

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0