Fejjig fredag

2008-10-10 @ 18:25:44

men visst mina vänner . fredag har det hunnit bli och fejjig har den varit vill jag lova . gick upp samtidigt som malin i morse , dvs kl 8 , och sen dess har jag pillat och plockat med både det ena och det tredje här i huset . efter frukosten började jag med att diska det hotande berget som stod på diskbänken , efter det gjorde jag rent , plockade undan sånt som undan plockas bör , böt duk , strök , vek , bar in till respektive persons säng , plockade ihop och bar ut alla tänkbara sopor som jag kom över , böt handdukar på toaletten osv . så höll jag på tills klockan blev 12 och jag kände att det var dags för magen att få lite proviant . värmde på lite av den kycklingpasta som vi gjorde igår kväll ( god som abraham kan med rätt tilläggas ) och gjorde bara iordning lite extra spaghetti .

efter det var det dags att pallra sig iväg mot skolan för att möta malin som slutade vid 13.20 . vi tog vårt pick och gick till fagerstahallen för att dra oss x antal ovetande längder i bassängen . det var trevligt och skönt , även om vattnet tyvärr var lite i kallaste laget för fröken t . bastun var desto mer varsam med värmande grader .
pappa hämtade upp oss när vi var färdiga och vi åkte direkt mot stan där vi inhandlade det jag skrivit upp på listan under de fejjiga morgontimmarna . ikväll ska vi nämligen prova något nytt som jag och mamma kom över i en tidning här om dagen . . . tacopaj med mango touch ? låter ganska utsökt va ? mm , thought so toooo :) blir bra . tror mamsen har börjat med degen nu , jag är hungrig . . . igen ! jag förstår inte att jag är så hungrig hela tiden :P mat är fabulöst och jag antar att jag ganska simpelt bara älskar´t .

DAGENS FRÅGA:
hur får man egentligen beté sig i en simbassäng och vad innebär egentligen motionsbana ?

vi mötte en karl idag som förmodligen inte har en aning om nån av frågorna , trött !


jag och malin i vår stockholmska hotellsvit
(jag ska försöka påminna mig själv om att visa er lite mer av vår hypertrevliga stockholmshelg nångång när jag har tid )



Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Ni är så himla lika du och din syster.. Lika söta båda två såklart..:) Men jag blev lite nyfiken på en sak.. Vem är fotografen? Eftersom ni båda är med på kortet.. ;P... hehe... Trevlig fredag stumpan!! KRAM

2008-10-10 @ 20:00:57
URL: http://idamaries.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0