Det är ny månad , igen

2008-10-01 @ 14:11:35
och så var jag då äntligen tillbaka igen . det har gått i ett vill jag lova och jag har knappt ens haft tid att spendera med min käraste familj ( vilket i sig typ breaks my heart ) ! det är härligt att få vara på praktik , det är verkligen det och barnen är alldeles underbara . snacka om att jag har gjort ett ofantligt tacksamt val av yrke :) när man nu blir färdig vill säga . . . ( även om jag flera gånger , vareviga dag , drömmer om att få jobba med musiken . men hur lätt är det då liksom ? man får förmodligen liksom bara fortsätta drömma ) 

måndagen var intensiv , precis som det alltid brukar vara sådär första dagen . man liksom lyssnar , tittar och tar in precis allt och när man kommer hem har man huvudsnurr . men det hör till :P efter det var jag som ni vet på stan med mamma en snabb sväng , hämtade bok och åt . sen var det innebandyträning och jag måste nog faktiskt ta mod i min mun och säga att det gick ganska så bra , på riktigt . gjorde mål tillochmed ;D hahaha , och fick några värmande kommentarer från tränarna . guuuud , det är sååååå kul att spela :) hoppas det håller !

tisdagen var lång lång och väldigt utåtinriktad om jag tillåts leka lite med ord och innebörd . när jag vaknade så stod termometern på sju minusgrader och det kändes at the moment som att det skulle bli en ganska jobbig dag med tanke på att vi skulle vara ute hela dagen , men jag hade med glädje fel ( även om jag tyckte att det var kallt ) . åkte iväg mot bärke vid 8.30 tiden och vi klädde direkt på barnen och packade väskorna för att sen traska iväg mot hagudden . där hade vi mysigt , lekte , gick "tipspromenad" , tappade tomma glassbuttar i vattnet som flöt ifrån oss , åt osv . vi skulle egentligen ha varit tillbaka mycket tidigare än vad vi var , men det gör ingenting och det är förtjusande härligt att inte ständigt vara styrd av klockmästarn . lite haffsigt hopfix av mellis och sen hämtades barnen på löpande band . jag blev kvar och förberedde inför föräldrarmötet medan jag lät de andra tre "fröknarna" åka hem och äta och byta om och greja innan det var dags att komma tillbaka . jag hann äta lite mat jag också , det satt fint och smaka mumma :) sen var det föräldrarmöte alltså och jag svängde in på uppfarten här när klockan typ slog 22 . så tala om heldag alltså , och trötta ögon !

onsdag , är det idag och på älvan blev det bara en halvdag . jag har nämligen föreläsning nu på eftermiddagen så jag kunde inte vara kvar hela dagen . har även hunnit plugga lite så det var skönt :) något annat som känns skönt är att de redan vill ha dit mig på vick :D så på onsdag ska jag dit igen , vilket ska bli himla roligt .

dags för innebandyträning ikväll igen och det ska bli skitkul , även om mina ben är gaaaanska stockade ;D hahaha . efter det är det säsongspremiär för grey´s , det är bra . idol ska spelas in också , såklart ! 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0