Vad är planering?

2008-11-24 @ 16:09:13
och så var det då dags för den sedvanliga jul-stress-hos-varenda-lärare-i-skolan grejen att slå till . inför vartenda jullov man hade i högstadiet och på gymnasiet , för att inte tala om på universitetet förra vintern , så tycks varenda lärare komma på att de har missat att göra en massa saker med oss elever som de inser att vi egentligen måste ha hunnit med innan "jullovet" är över , så därför hopas det och slängs ihop i en och samma vecka . typ . malin har sin drygvecka v.51 , medan jag verkar ha den v.50/51 . enbart idag har det ramlat in två ganska bastanta uppgifter som ska göras mellan alla föreläsningar och seminarier och jag ska försöka få de gjorda så fort som möjligt så man inte sitter där dagen innan med panik som strömmar ut ur öronen . nej , that´s not really my kind of thing , jag mår väldigt bra utan den där slutpressen . så gott folk , jag ska verkligen ligga i de här sista veckorna innan jul minsann , yes i will !

det känns som jag har gjort lite nytta idag faktiskt , så skönt så skönt . sprungit omkring här hemma och plockat med saker och ting hit och dit , tvättat , strykit , tvättat och plockat lite mer . men med tanke på hur vårat hus ser ut såhär i renoveringstider så vet jag inte ens om nån kommer märka att jag gjort nåt överhuvudtaget :P

mamma slutar lite tidigare idag , nämligen 16.30 , och då ska vi möta upp henne på nån kakelaffär , för nu skulle vi behöva ta ett beslut och hitta nåt vi vill ha . tog ju hem lite plattor förra veckan , men såg rätt snabbt att det inte riktigt passade , så nu får vi leta vidare . förhoppningsvis inser vi när kvällen är här att vi hittat vårt kakel :) affären får lov att gå ganska snabbt för vi lär hinna äta i tid så att magen inte gör uppror på kvällens träning . 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0