Jag ger dig min morgon

2008-11-28 @ 10:18:58
hej på er allesammans , det är fredag idag och jag har väldigt mycket att göra . eller kanske inte så himla mycket egentligen om man tänker efter , men sånt där som tar tid och som med rätt ska tillägnas mycket tid , därav känslan av mycket att göra . jag ställde klockan en halvtimme tidigare än vanligt idag bara för det ( 7.30 ) , märker ni hur allvarligt jag tar mina sysslor ? :P gick upp och åt frukost samtidigt som jag bläddrade igenom fagerstaposten och dess julpysselbilaga . i bilagan presenterades alla luciakandidaterna och man märker hur allting går framåt . när jag var luciakandidat så var det bannemig inte sådär fint i tidningen inte . visst syntes vi lite överallt och hela tiden , men nu hade de tagit fina utomhusbilder och skrivit en sammanhängande text om varje tös i stället för som de gjorde på min tid när de tog trötta bilder mitt i sångövningen och ställde tråkiga frågor som man knappt ens hann svara på , för att sen se dom i tidningen på ett väldigt oinspirerat och oengagerat uppställt sätt med fråga följt av svar osv . nej , finare tider för luciakandidaterna nu alltså . jag anar att ni möjligtvis skönjer en viss bitterhet i mig , men då har ni fel mina vänner , jag är inte bitter . jag tyckte att det var skitkul att vara luciakanditat när det stundade och jag hade inte velat stå över . och eftersom skrivandet var sådär då så visste man ju inte vad man gick miste om , eller hur ? då var man mest ung och nervös för hur man uppfattades i tidningen , eller ? nåja , nu är jag tydligen gammal , 20 år gammal ;D

jag märkte precis att mina första rader , som egentligen kunde ha tagit slut efter julpysselbilagan , blev mycket längre än nödvändigt . men ibland är det extra skönt att skriva , så ni får ta det för vad det är helt enkelt . efter det så tog jag i allafall tag i målningen , skulle återigen måla de där listerna som jag målade häromdan´ , men nu med den riktiga täckfärgen istället för grundfärgen som senast . för pappas skull ville jag göra det så tidigt som möjligt så därför vände jag uppochner på mina egentliga planer .
planen var att plugget skulle få ta hela förmiddagen och att jag efter lunch skulle ta tag i målningen för att sen städa lite sådär sporadiskt med en förhoppning om paus vid halv-fem-snåret på stan med mamma , men nu tog jag alltså målandet först och sätter i stället igång med pluggandet nu . halv-fem-snårs-pausen hoppas jag fortfarande på , mitt i det sporadiska städandet . jag tänker unna mig en promenad också , faktiskt . nu ska jag dock ta tag i plugget , later people .

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0