Hembygdsgården

2008-11-02 @ 17:00:42
när mamma och pappa hade målat klart taket och fönstrena så ringde vi till mormor och morfar . vi bjöd med dom ut till hembygdsgården för lite söndagsfika , mysigt söndagsfika . jag och pappa konstaterade att det är näst intill skamligt att man inte är där oftare för jösses vad fint och mysigt det är där ute . i kaffestugan var det röd-vit-rutiga dukar på borden och tända ljus , det inbringa i ärlighetens namn lite julfeeling såhär i novembersnön . alltså shit , jag måste seriöst försöka komma på andra tankar för just nu så vimlar bara jul jul jul omkring i skallen min . jag längtar som ett ivrigt litet barn liksom . tänk att få ta fram alla ljusstakar och stjärnor , byta gardiner , plocka fram lite småtomtar , strosa omkring i varma sockor , svepa in sig i julfiltar och bara njuta av att finnas till . förstå vad härligt :) jag måste nog ändra mitt tidigare uttalande och säga nej , jag behöver inte alls komma på andra tankar , jag tänker fortsätta längta . och längta . absolut mysigaste tiden på året , alla kategorier !

mamma står i disken , inte formligt kanske , men ändå . väntar mest på att hon ska bli färdig för då ska jag gå ner och hjälpa till med matförberedelser som t.ex. potatisskalning och såshopröring . sen blir det en vanlig härlig söndagskväll framför diverse serier som OTH , gossip och ensamma mammor som söker . kanske avrundar vi kvällen med en film också ?

jag har världens finaste personer i mitt liv
och jag älskar dom så otroligt

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0