En grå regnig fredag

2008-11-14 @ 14:38:09
. . . då vaknar jag upp i en nalkande köksrenovering , äter lite frukost , studsar i träningskläderna och kilar iväg till gymmet samtidigt som malin traskar till skolan . det regnade och vi blev blöta om fötterna , malin i synnerhet blev ohyggligt blöt om fötterna . hon skulle bara ha en ynka lektion idag så därför tänkte jag att jag kunde passa på att besöka gymmet en sväng medan hon var där , dels för att det var längesen jag var där , dels för att jag var sugen , men mest för att jag kände att jag skulle vara ganska överflödig här hemma .

pappa och jocke har rivit ut allt ur köket nu och det är knappt så vi känner igen oss , eller ok , åtminstone inte rummet . men det gör inte så mycket för det ska bli så otroligt roligt att allt blir nytt och därför säger jag bara att we totally like it , även fast det är messy , dammigt och stökigt :) för att låta er ta del av en liten , men betydande köksnotis så kan jag meddela att vi numera diskar i tvättstugan och att vi äter lite här och där . dessutom har vi typ 1000 papperskassar utspridda över the entire undervåning ( jag skojar inte ) med diverse saker som vi ständigt letar efter . det är rörigt helt enkelt , men som sagt - we like it . vad vore vi utan lite rörighet every once in a while ? :)

ikväll ska mamma och pappa iväg till västerås . mamma har jobbat 25 år på sjukhuset och hon ska belönas med pompa och ståt för det minsann ( jag insåg precis hur ung mamma var när hon började jobba där , hjälp . jag har passerat den åldern med ett par år redan ! ) , nåja . riktig finmiddag med tydligt viktiga personer och en present som tårtgrädde . blir roligt för henne :) jag och malin blir ensamma alltså , tillsammans med jocke förstås . vi tänker beställa mat , eftersom vi inte har någon spis/ugn/mikro längre , och sen ska vi kolla på idol och äta snack . blir bra det :)

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0