bedrövligt

2008-05-17 @ 11:54:03
och en hel del pinsamt . sverige spelade som sagt och som bekant semifinal mot kanada igår / i natt . jag skrev tidigare att sverige antagligen inte skulle ha en chans överhuvudtaget och jag hade väl ganska så rätt i det kan jag tycka . det som skulle ha varit , var inte ! henke spikade inte igen fullständigt , karlarna höll sig inte borta från det skitspel som de höll på med mot tjeckien sist , kanada var ibland en del svajiga , men tog sverige vara på det ( ? ) nej . turen då ? jodå , sverige hade lite sånt , men vad hjälper det när man spelar som skräp ? alltså seriöst ? det var dåligt , henke var tydligen trött ( ? ) och jag kan tycka att det är intressant att fundera över hur man tänker som tränare om målvakten säger att han är dyngtrött redan innan match , men man vill gärna att han står två hela perioder ändå och släpper in fem mål , i en semifinal som man måste vinna för att få spela någon VM - final . notera , fem mål . jag vet inte när det hände henke senast . nu är det väl förstås inte bara henke som ska lastas , även om två av målen var helt hans egna så var han ju ganska ohjälpt av hans lagkamrater på de andra tre . folk är rena rundningsmärken och stundtals igår så var det verkligen lätt och slätt bara ofattbart pinsamt . det var typ juniornivå , och då är det pinsamt att säga att man har tio stycken NHL spelare i laget . hugamig ! bedrövligt är ordet överlag . sverige spelar definitivt inte final på söndag !

sådär , nu har besvikelsen fått blivit lite avskriven . nu ska jag se fram emot en härlig , ( men regnig ) lördag :)

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0