080514

2008-05-14 @ 15:14:40
gårkvällen såg ut som så att vi traskade runt eskiln allihopa . jag skulle kunna förmoda att varenda fagerstabo , stor som liten , är medveten om att tisdagar + eskiln = tipspromenad ( & ännu en liten gnutta sommarkänsla , för vem går tipspromenad runt eskiln på vintern liksom ? ) och igår var det årspremiär skulle man väl kunna säga . jorå . så vi lastade in oss i bilen alla fyra och körde ut mot eskiln där vi tog oss ett varv med arbetande hjärnor och underlagskonstateranden . jag och malin delade förstås på våran lapp och tävlade mot mamma och pappa , och jag vet inte , men nånstans i vimlet så missade jag och märta tydligen en hel fråga och då vart ju allt bara knas . tillslut kom vi i allafall fram till att det blev ganska lika , även om vi inte hade full pott nån av oss ;D lägg ribban liksom . efter det åkte vi hem och gjorde betty sällskap med lite glass . efter det kollade jag och märta på 13 snart 30 som fortfarande är väldigt rolig , och där fröken jennifer garner är en fullkomlig klippa . hahaha , hon får dig garanterat att skratta .

gårdagens största nyhet var väl förstås herr larsson som tydligen bestämde sig för att honka på till EM after all . det har säkerligen inte undgått någon och jag kan tro att flera hakor var nära golvnivå igår när hans bild kom upp på skärmen och blev ansiktet åt den stora svenska EM - skrällen . bra kan jag tycka , aningen viktigt också . han kan göra mål , vilket jag hoppas att zlatan också kan göra när det vankas EM ( vore ju roligt om han kunde göra lite mål för sverige också , inte bara för italien ) , men framför allt så hoppas jag att allbäck också får spela lite , för han gör mål . . . allt som oftast ! men åter till den så kallade skrällen alltså: henrik larsson i EM 2008 , bra .

när det ändå och förengångsskull är idrott på tapeten så ska det förstås nämnas att det är kvartsfinaler i hockeyn i kväll . sverige möter tjeckien och även om jag hoppas på vinst så tror jag tyvärr inte att det blir det . men hey , den som lever får se , som folk ibland brukar säga .


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0