tess hissar och dissar melodifestivalen 2008

2008-03-15 @ 22:42:28
jaha , hej du gråtrista vemod , nu befinner sig hiss - disset för sista gången . melodifestivalsbörjan i göteborg med slutlig slutstation i stockholms ögonglob . ( tydligen så tar den 40 år att fylla med kranvatten ? ) glädjande är att kristian luuk gör slag i sak och visar hur man gör entré på riktigt , från taket ! , och glädjande att kära björn är tillbaka och förgyller .

melodifestivalen 2008 , FINAL , stockholm , globen
HISS

¤ att rongedal visar moves som är tydligt inspirerade av både herrey´s och electric banana band , armarna slår krok på sig själva , precis som de ska i schlagersverige .
¤ att man verkligen ser att melodifestivalen är det absolut roligaste som fröken bengtzing nånsin upplevt !
¤ "nu är det dags för ännu en glugg mellan tänderna" - mannen med replikerna . thumb´s up !
¤ frida feat. headline . det kan inte hjälpas att den låten blir bättre för varje gång man hör den . medryckande & helhärlig . sommarplåga ? YOUBET .
¤ peter settmans intåg i festivalcirkusen . settman - tv både fredag & lördag .
¤ maia hirasawas version av the worrying kind , hon kan hon .
¤ björn gustavsson . den killen bara ÄR ren skär humor !

DISS
¤ sibels överdrivna och alldeles patetiskt konstanta flängande med den där klänningen .
¤ herr sjögren . det spelar ingen roll hur mycket jag letar , jag kan inte hitta nåt bra överhuvudtaget med den låten !
¤ lindas uteblivna folkröster ?
¤ melodifestivalens förutsägbarhet , sorgligt men sant , det måste dissas .

charlotte tog hem´et , som sagt inte alltför oväntat , och hon ska fraktas mot belgrad . jag däremot ska inte fraktas nånstans , men jag ska lämna det här bakom mig och låta tåget fortsätta med mig kvar på perrongen . svenska melodifestivalen 2008 har varit rubriker i snart två månader , men nu är det alltså färdigt . som både kristian och björn var noga med att påpeka så slutar saker och ting där det börjar och det ska väl jag också göra kan jag tänka

mitt så kallade journaliserande av festivalcirkusen började ju med en föraning om att kristian luuk och björn gustavsson skulle bli de som hissades högst när festivalen var slut , och aldrig har väl något på en cirkus stämt så bra som just nu ? all heder åt kristian som sätter fabulösa färger på melodifestivalens väggar och all kärlek åt björn som liksom bara är . . . björn !

nu kan ni sluta skärpa era sinnen och i princip göra lite vad ni vill och vad ni känner , det är slutåkt på flight 008 , vi har landat i paradiset . tack för mig , hej ! 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0