tess hissar och dissar melodifestivalen 2008

2008-03-08 @ 23:14:06
i avsaknaden av kung björn så var det väl mest mr. luuk tillsammans med poodles eldraketer som lyste starkast i det tydligen svinkalla kiruna . varför just i kiruna kanske ni frågar er nu ? för andra chansen var precis där , i kiruna .

melodifestivalen 2008 , andra chansen , kiruna
HISS
¤ jag kan fortfarande tycka att herr frontfigurspoodle med hans helt fullkomligt galna röst är precis vad melodifestivalen behöver .
¤ caracola , de bara måste hissas . det är festligt , färgglatt och medryckande , precis som cirkusen var förut .
¤ kristian "åh , jag saknar dig ibland" luuk !

DISS
¤ att poodles blev utslagna av sibel och att ola blev lika några minuter senare . nog för att den sistnämnda inte hade nåt att göra i finalen i allafall men det är tyvärr fruktansvärt irriterande hur det bekom sig och blev . synd på en annars fin låt ! det blir bara föör mycket , give us a rest !
¤ "kiruna cheer & dance - team" ? men seriöst , vad hände ? tala om allmän sinnesförvirring alltså .
¤ carola & andreas , eller ja , johnson & häggqvist som de fortfarande lika checkt vill kalla sig . varför åker de ut ? varför får de inte vara i globen ? säga vad man vill , med de borde vara där .
¤ duell nr. 4 ? huga .

det börjar gå mot sitt slut minsann . nästa lördag is the shit liksom , allvarligt talat så har jag inte en blek om vem som vinner . det blir antagligen någon form av skräll , för det tycks på nåt vis genomsyra hela alltet , och kanske blir det så att vi får upp och hoppa när finalsändningen är över ? who knows , jag tänker i allafall förbereda mig på att inte bli förvånad . . hade kebabpizzan gått vidare , hade den förmodligen haft slagläge . en lördag kvar alltså , skärp era sinnen !



igår var det fredag och sist jag tittade in här så befann jag mig fortfarande i värmland , det gör jag förstås inte nu . bussresan gick bra , för jag sov i minst 1½ timme , och min gitarr fick åka vip . åkte hem med pappa , hämtade lite mat på vägen , mötte mamsen och malin innanför dörren , kollade på let´s dance ( där det faktiskt var mattes tur att lämna placet ) , kollade på så ska det låta ( som var hejdundrans roligt alltså , götapetter var vi skrattade här i soffan , haha ) och slutligen kollade vi på robins där björn g gästade med felix herngren . det är roligt ! 

i morgon är det söndag , hej och godnatt

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0