080707

2008-07-07 @ 16:57:33

idag är vädret helt hutlöst opeppat . vart är sommaren liksom ? ofta man ska behöva frysa i jacka mitt i juli ? det har liksom helt slagit slint . tydligen är det det här som kännetecknar svenskt väder these days , tröttsamt . hoppas dock på förbättring , för det är väl hoppet som överger en sist , är det inte så man säger ? jag kör på det i allafall :)

jag har precis påbörjat grisveckan och att det skulle vara nå speciellt förväntansfullt kan jag väl i ärlighetens namn inte påstå . men jag tänker bita mig fast förstås och ge järnet tills klockan slår 06.00 på måndag morgon för då mina vänner , då är det semester ! :D shit vad gôtt .

innan det blev måndag så har det förstås , på sedvanligt vis , varit helg . den har jag lite hafsigt spenderat i karlstad . kom på sent förra veckan att det typ var den här helgen som vi hade på oss att på riktigt städa ur lägenheten , spackla igen hål och sånt där tjafs som t.ex. fönstertvätt osv. osv. så då drog vi oss minsann , en tidig lördagsmorgon . mamma och pappa släppte av mig och malin på stan , medan de åkte till lägenheten och städade . ja jag vet , det låter helt fruktansvärt , men det var faktiskt dom som kom med förslaget ! jag är inte så hemsk egentligen , att jag låter mamma och pappa göra skitjobbet liksom . de är förstås helt underbara i allt de gör och jag kan inte i ord beskriva hur mycket jag älskar dom ! ( kan ha gjort texten ganska osammanhängande , men det var det som strömmade liksom ) . efter det åkte vi till hammarö , där vimla maja och ida ut mig och malin i husvagn och ni må tro vi sov där också :P bra som attan i might add ! innan det hann vi med en del sing star , god mat , choklaaaad ( mumma ) och lite annat smått och gott . fanns förstås saker som var raka motsatsen till smått och gott , det kom t.ex. ett ganska groteskt åskväder mitt uppe i allting och det var inte så mysigt . och när jag och tjejerna åkte in till skoghall så öste regnet , det var inte heller så mysigt . men roligt hade vi , och säkert de människor som såg oss springa omkring i det där regnet också ;D haha . igår var det söndag , då åkte vi mest hem .

det är sjunde juli och vi passar på att säga grattis till jimmy jönsson som fyller 20 år idag :)


från förra årets midsommar när jag träffade på glitterdivan i bärkeparken
grattis j !


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0