jag har fortfarande rufsigt hår

2008-02-01 @ 15:27:13
jodå , det är sant . duschade för kanske tre timmar sen ? minst . har fortfarande inte gjort nånting åt mig . hoppade i min kusins gamla dyngstora mysbyxor och drog på mig en varm och skön tröja , håret tog jag inte tag i överhuvudtaget . efter det har jag läst och läst och läst , men det går långsamt , och med olika sorters pauser lite då och då så tar det ännu längre tid . tid ja , nu kommer det en gång till . var faktiskt lite roligt att det stod om tid nästan på den första sidan jag läste idag "vad är tid egentligen? för de flesta av oss är tiden knappast något entydigt. tiden kan ses som en naturlig biologisk rytm med födelse och död, växande och åldrande som motpoler. tiden kan upplevas som det skelett som skapar ordning och reda i vår vardag eller som en knapphetsvara vi aldrig får nog av. ibland kan den te sig som en nästan mystisk ström eller övernaturlig makt i vår tillvaro." jo jag tackar jag , ord med en gnutta filosofisk känsla minsann .

jag har verkligen inte tid med det här egentligen , men ändå dras jag hit ? det skulle väl kanske kunna utmärka tiden lite , och prioriteringarna ( eller ja , nu är ju inte just en dator min högsta prioritet , men snälla se till det lite mer allmänna tidspratet ) . det tycks alltid vara så att när man inte har tid med nåt så gör man ändå nånting annat i stället som gör att tiden till det man egentligen skulle ha gjort blir ännu mindre . människan kan minsann vara en outforskad och obegriplig skapelse ibland .

( undrar förresten hur det går för i-m hos friss )
:D

nu kan det vara så att jag snart ska åka iväg och hämta mamma från jobbet så nu är det dags att börja läsa lite igen , och sen kanske göra håret lite orufsigt och acceptabelt ? tjing

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0