080219

2008-02-19 @ 15:58:37

tack för tusan att mitt internet fungerar nu igen , igår när jag kom hit så ville det tydligen vara bra mycket mer segt än vanligt och ville inte starta alls , inte heller i morse . . . trodde jag skulle bli tvungen att ringa sån där kundtjänst idag igen , men nu fungerar det och jag slipper alltså trilska med sånt där som jag inte förstår ännu en gång . gudars . sånt här tekniskt trams ska bara fungera , utan några krångligheter alls . och självklart kommer krångligheterna när man är ensam och oteknisk , hade jag varit hemma så hade det säkerligen inte krånglat . irritationsobjekt , jag ska försöka lägga det åt sidan !

"i god tid"
är förövrigt ett väldigt svårtolkat begrepp minsann . skrev igår att jag skulle gå till tåget i god tid så jag skulle slippa det där stress-springet som jag och sissy brukar uppleva typ varje gång vi ska tågåka . och jo tack , nog slapp jag det allt . haha , extra god tid var jag i vill jag lova , men det var väl rätt skönt iof . kunde gå relativt sakta ( med min oj så förskräckligt tunga väska ) , ta ut pengar och köpa tidning och tuggummi på fontanällen helt utan stressproblem . sen satt jag på station , läste min tidning och gick i stillan ro ut till tåget . gårdagen var en såndär gårdag som var utan att egentligen märkas . snacka om att vara på resande fot ! gick väl hemifrån vid halv ett och klev innanför dörren här nångång innan sju . vad gjorde jag för nyttigt under de timmarna ? jo , jag hann se himlen bli rosa nånstans mitt på vägen , det var väl ungefär det . plus att jag hann läsa lite skvaller och lyssna på en bunt bra musik förstås .

idag var det skola igen och vi rivstartade med föreläsning om föräldrarperspektiv , det var hemskt och är svårt att skriva nånting om egentligen . kan ju dock tycka att hon som föreläste var extremt stark som ens kunde prata om allt det där , för en hel hop vilt främmande människor . uschamig ! bra som attan var det i allafall , jag hade tokmånga förväntningar och de uppfylldes nog allihopa . sen hade vi islam och nej , det var inte kul . lämnade in uppgiften dock så nu får vi stryka en sak ur listan ( som fortfarande är så pass lång att den når ner till skåne ) !

på tal om skåne , pappa ( som tydligen är en flitig läsare här , roligt pappa <3 :D ) frågade om han fick ge den här adressen till farmor så hon kunde läsa om vad jag har för mig på dagarna . självkart fick han det ! himla roligt om farmor skulle läsa :) fick förövrigt ett himla gullans kort när jag fyllde år av henne , och av thore förstås , där det stod "du strör värme och solsken och skratt på din färd och ger åt oss alla en ljusare värld" , förstå vilken fin farmor jag har ! <3

idag kom jag på att det är redan nästa vecka som märta kommer hit , gud vad kul det ska bli :) hon är min stjärna , alla lägen !

nu ska jag ta tag i mig själv , för här kan´en ju int´ sittê o draaa . . . längtar en del till 17.15 , för då är det träning och då ska jag minsann inviga mina nya skor , yeeeay !

( förresten har jag glömt säga att vi såg hela sveriges , och köpings , mats på malins match i lördags ) tydligen tycktes det viktigt att poängteras ?


Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Åh men va skönt att du fick ordning på internätet ;)... Och tack för de gulliga orden pärlan... Kram

2008-02-19 @ 16:29:50

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0