Pluggpaus

2008-12-08 @ 12:01:14
alltså seriöst , jag behöver verkligen den här pausen ! jag sitter och paltar med den där nedra performansanalysen som sagt och min hjärna går på konstant högvarv . det är bannemig inte lätt med den här uppgiften inte ! herregud . har kommit en bra bit på vägen dock och jag vill nog tro att jag inte har så överdrivet och fasligt mycket kvar på´n . blir förmodligen kanske lite finjustering och sådär i morgon bara , men det kan man väl gott och väl ta va ? den ska ju faktiskt inte vara inlämnad förrän på fredag kl 15 - senast . men ja , pluggpaus alltså och jag vet vad jag utlovat . . . uppdatering !

i fredags åkte ju jag och malin iväg till västerås för att julhandla . vi tyckte att vi hade ganska mycket tid på oss , men som vanligt så blir man stressad i slutet ändå och får typ rusa till tåget . vi var trötta i våra kroppsdelar och kände oss lagomt utpumpade när vi väl slog oss till ro i tågstolarna . vi kan väl säga som så att hemresan var skön ? done . uträttade nästan allt vi skulle också till råga på allt , vilket innebär att mitt julhandlande nästan är färdigt . vi åt utsökt mat också förstås , på vivaldi ( som förmodligen har sveriges bästa salladsbar ) och saffet´s som får det är hetta i munnen . när vi kom hem var farmor och thore här , de skulle precis till att äta , vi satte oss lite osocialt framför idol . jag kan skönja en viss tröttsamhetskänsla över att robin åkte ut och alice är kvar . i do .

         
märta - jag - majsan apar sig på tåget hem och jag har överdrivet kul åt det

i lördags var det match igen , mot hovsta . de låg över oss i tabellen , men vi piskade på och vann till slut med 4-3 , så nu är det vi som ligger över dom . malin var matchens gigant ( som vanligt ) och gjorde ett äkta och snyggt hattrick . jag har inget emot att stå i hennes skugga , tro mig . jag tyckte att det faktiskt gick ganska hyfsat för mig också ändå , hade t.ex. ett skott som plingade till i stolpen . roligast var nog att vi fick spela som vi gjorde på onsdagsträningen när det gick så förbluffande bra . malin som center , ewe och linnéa på kanterna , jag och sandra som backar . det var sjukt roligt . dessutom var det våran femma som ropades upp på line - upen och jag tycker fortfarande att det är superhärligt :) blåmärken har jag också , överallt , kryddat med ett köttigt och väldigt oinspirerat rivsår . har ni nånsin haft ett blåmärke rakt på knogen ? visste knappt att man kunde ha det , men det har jag nu . fick ett ordentligt slag rakt över handen och ja , nu sitter det där och ömmar . jag har aldrig någonsin varit med i något slagsmål och vet därför inte hur händerna ser ut efter att man har varit det ( jag är tacksam för det och vill varken vara med eller se något i fortsättningen heller ) , men om min hand hade varit slående aktiv så tror jag att det kanske hade kunnat vara såhär som handen hade sett ut då ? äh , herregud vilket utlägg . egentligen helt till ingen nytta . vi vann matchen , det får räcka så :)

efter matchen duschade vi och åkte hem . jag började trixa iordning mig och när klockan var sex så befann jag mig hemma hos jossan . hon bjöd mig och marie på fullkomligt utsökt mat och efterrätt och grejer . efter det begav vi oss till floravägen och saras inflyttningsfest . där bjöds det på spel , gitarr , allsång , granar , bilder och åtskilliga skrattanfall . götis hade säsongspremiär och efter att ha sett den väldigt folktomma gubben så var det dit vi gick för att avsluta kvällen . kära återseenden , dvd och dyra drinkar . det var en väldigt bra kväll !

                        
jossan & jag - vi tre - sara agerar med väldigt vilda gester - helena sara & jag - tjm en solskenshistoria - jag & jossan trollar med armarna och skrattar ganska livligt efteråt

igår var det söndag och vi åkte till västerås för att se kusin maja kämpa som en gnu i judo - SM . jag förstår inte judo , jag förstår inte reglerna i judo , därför blir det extra spännande och man liksom ropar på allt . det är roligt att se henne tävla , hon är riktigt duktig !

sådärja , där hade ni helgen . just nu snöar det för fullt och jag är glad att snön har legat kvar nu hela helgen och att det faktiskt börjar bli riktigt mycker snö på backen nu . hela känslan liksom stiger några grader , även fast den redan är väldigt hög :)

back to performansanalysen nu mina små kycklingar . kvack !

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0