Lucia

2008-12-13 @ 15:26:44
det är elva nätter före jul när mörkret som tätast står och där vandrar santa lucia omkring med en krona av ljus i sitt hår

fin låt , fin tid . det är lucia på riktigt idag och det känns lite konstigt att man inte har sett nåt luciatåg nå idag . men jag såg minsann att det skulle visas en repris av det luciafirande som var i morse senare i kväll så det får väl kanske bli att spela in det ? :)
förra året spenderade jag som bekant mina decemberdagar på sommargatan och mådde rätt dåligt över att jag inte kunde vara hemma . ännu sämre mådde jag när det vart sånadär extra fina dagar , som t.ex. lucia . jag kan skatta mig lyckligt för jag har en älskvärd släkt , och extra lyckligt kan jag skatta mig för att de finns där i sånadär stunder när man verkligen inte vill vara ensam .

förra året fick jag den glänsande äran att mysa in mig på elsas förskola och må bra av ett fint luciafirande och se busan träffa tomten . jag är glad för det . dessutom är hon så söt att det nästan gör ont :)


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0