update: tiden räcker inte alltid till

2008-08-15 @ 10:34:16

hej på er . nu är jag här igen . jobb har tagit stora delar av min tid , resten av tiden har os tagit ( don´t get me wrong , den får gärna ta ) . nu är det slutjobbat i allafall och mer tid där behöver inte spenderas . känns skönt ? ganska så ordentligt ja . sömnen hinner man inte heller med , men man får leva lite såhär när det är os , gå upp mitt i natten , gå och lägga sig igen i några timmar och vakna igen till ringklockan . men det är faktiskt lite av tjusningen . det känns skönt att få leva sitt liv runt os - tiderna en gång vart fjärde år liksom . man blir som en helt annan människa , eller ? haha . kanske inte , men hutlöst kul är det :) i love it !

det har hänt en del sen i måndags . håkan dahlby skulle ta sig till final i duppeltrap , tydligen ganska enkelt , och vara med och skjuta om ett guld . det gick helt fel , missade finalen och var ganska förkrossad . vi också . lassi och frida rodde varsin semifinal i singelsculler och lassi imponerade och vann sitt heat , med en tid som skulle visa sig bli bäst av alla . final väntar alltså och jag har fortfarande mitt höjda finger , även om han tydligen dragit på sig en väldigt opassande förkylning ? bläk . svenska handbollsflickerna spelade mot sydkorea , fick stryk . svenska fotbollsflickerna spelade mot kanada , och vann . gustav larsson tog sveriges andra medalj , och gjorde precis som emma . kom tvåa , fick silver , blev glad . johansson/aspelin har tagit sig till semifinal i dubbeltennis . stefan nystrand dog på 100 m fritt , men slog svenskt rekord två gånger på halva distansen . simmar final . emma samuelsson visade sig bli ett nytt och väldigt strålande svenskt stjärnskott . i fäktning ? sen när har man nånsin velat kolla på fäktning ? sen i onsdags , typ . världens snackis är väl dock ara abrahamian ? man kan bara inte annat än lida . det hade varit guld , jag är nästan säker . det skulle åtminstone ha varit final , där är jag säker . sånt här ska bara inte få hända , det är bara så ! fruktansvärt , frustrerande och bara så oändligt tröttsamt och svårsmält .



folk som skäms över ara och hans beteende ? shape up ! så himla rätt . skäms över domaren i stället , och kanske tyvärr hela sporten .

för ungefär en timme sen så löd slutsignalen i handbollsmatchen . sverige slog tyskland med 27-26 och har nu bara brasilien kvar i en måstematch på söndag . hoppas resultatet sverige - tyskland håller i sig till klockan halv fem ungefär , när kvartsfinalen i fotboll är slut . för då minsann , då är vi i semifinal .

i livet utanför os och jobbet så har jag träffat sandra . tog en fika på vallonen och hade väldans trevligt . det har dragit igång ett em i vattenskidor här i stan , i vårt enda egentliga vatten . eskiln . tråkigt att det läggs precis när os håller på , och tråkigt att vädret är sjukt regnigt och tråkigt . www.blötastisverige.se - det var jag igår det . senare idag så styr vi kosan mot karlstad . släktträff är det som väntar , lär kunna bli intressant :) och en hel del roligt förstås . tillbaka till soffan nu , det är snart tennis .

ha en bra helg mina vänner
kram

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0