sista helgen i april

2008-04-28 @ 18:06:16
bussresan hem i fredags gick bra , men aaaaningen långsamt . lite snabbare gick den dock efter örebro för då blev vägen större och rakare och då kan man fördriva tid i böcker ( även om de inte alltid är mina allra bästa vänner ) . jag fick låna en bok om lösningsinriktad pedagogik av min handledare och det var den jag gav mig in i . bra faktiskt , vilket var skönt för då gick förstås tiden fortare :)

möttes av hela taikonpaketet när jag klev av bussen i västerås , gissa om jag var glad att se dom :) vi åkte hem , hämtade kebabtallrik och satte oss framför talang , medan videon fortfarande spelade in så ska det låta . sen blev det berg flyttar in och så ska det låta som sagt , men det ska nämnas att i berg - reklamen så visade malin oss filmen som de har gjort i skolan , och tro mig när jag säger att den var helt briljant ! svartvit , mobbing , musik . . . alla ingredienser du kan tänka dig . jag fick kramp i magen och började tjura , haha ( förmodligen ganska likt mig ) och jag blev precis lika tagen när jag kollade på den igen med mormor och morfar igår . uschamig , den är hemsk . . . men ofantligt bra ! DEN BORDE VISAS FÖR FLERA .

lördag och dags för jossans överraskning . jag lånade mamsen och papsens bil och hämtade upp marie innan vi åkte vidare mot kursk för att sen hämta upp jossan , som beordrat hade med sig diverse onödiga saker vid sin postlåda . vi lastade in henne i bilen , tillsammans med alla saker , och virvlade omkring som yra hönor runt om i stan . jossan blev förvirrad och tillslut så stannade vi vid bion för att sätta på henne ögonbindel . efter det tog vi lite fler omvägar för att försäkra oss om att hon inte förstod att vi var på väg mot stallet i bastmora ! ridning alltså och det var härligt för dom som lyckades genomföra det . jag är som bekant livrädd för hästar och mådde kasst på grund av att jag var nervös inför det . och inte nog med det , jag fick förstås den häst som var allra högst och det passar ju perfekt eftersom jag inte är det minsta höjdrädd ?! nej men visst , varning för svindel liksom . jag fick panik , gång på gång , men lyckades väl tillslut ta mig upp på den där besten i allafall . satt där ett tag och hade lite terapi med mig själv medan de andra trixade med sina . tillslut lyckades jag faktiskt traska iväg med den där hästen , sittandes på tillochmed , men vi hann inte så överdrivet långt innan jag spydde upp precis allt jag hade i magen . snajsigt liksom ! kom i överdrivet många uppkast och jag bestämde mig för att det inte var någon idé för mig att beblanda mig i den där hästen nå mer , så jag tog hjälmen under armen och traskade iväg tillbaka mot stallet igen . där satt jag och väntade tills de andra kom tillbaka och kvällen blev inte alls som den var tänkt .att bli , men det var trevligt så länge det varade :)

söndag var mest en vanlig söndag , fast egentligen inte . vi kryddade vardagen med lite spel , men framförallt med efterlängtad grillpremiär ! gudars var gott det är med grillat , vad är det som gör´t liksom ? grillat är godast :)
efter maten skjutsade pappa mig till västerås och bussen och där reflekterade jag väl mest över den blinda person som satt sig brevid mig . alltså seriöst , jag må ha extremt taskig syn , men jag kan i allafall se . snacka om något att vara tacksam över ! han var hursom hur glad som helst och klarade sig jättebra med allt det han höll på med under den 1½ timmen mellan västerås och örebro . jag beundrar det !

måndag och ny vecka , jag var dyngtrött i morse och har egentligen aldrig blivit pigg . har hunnit med en del nu på eftermiddagen och snart är det dags för träning . efter träning är det läggdags och då är det snart tisdag . tisdag får gärna gå snabbt för på onsdag åker jag hem igen :) hej

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0