Harvard´s school of Public health

2008-04-16 @ 21:16:03
onsdag och återigen dags för skola . idag var det våran tur att hålla i inledningen , vi läste ur flyga drake tillsammans med mörker och bakgrundsmusik . det gick bra tror jag . efter det var det VFU - prat ( i morgon måste jag komma ihåg att mejla till lena och påminna henne om att jag är tillbaka på måndag ;D ) och vi fick även öva oss på att observera . det var väl kul kan jag tycka , vi observerade människor i selmatrappen och vi kom fram till att nio stycken av fjorton började med höger fot när de skulle gå upp . ganska fånigt faktiskt , men ack så sant . jag går också med höger fot först ! haha . kan tycka att det är kul när folk kommer i otakt och man verkligen ser hur de antingen hoppar över det första trappsteget eller trippar fram , enbart för att kunna ta det första steget med högerfoten . tänkvärt , tänkvärt . annars var det väl inte så mycket som hände , var en hel del idolsnack med ida - marie förstås , vi gör inte så mycket annat än planerar ;D hahaha . gud , det ska bli roligt minsann . vi kommer vara piggast på stället ;)

efter skolan så tog jag en tripp till kronoparken , för varje människa måste nångång handla liksom och idag föll lotten på mig . suck tyckte jag först , men när jag kom ut så kändes det rätt ok , för vädret var alldeles tokskönt . vindstilla och vårsol , mer sånt tack ! back to basics , var alltså och handlade och fann mig ganska smart som den här gången tog två påsar som packades halvfulla i stället för att ta en som blir totalt överfull och helt obärbar . handtagen formligen skär in i fingrarna och allt gör bara ont , men nejdå . . . t tänker till och gör en god gärning ! ett poäng till mig .

nu har jag precis varit på träning ( eller ja jag har hunnit duscha också förstås ) och det var step som gällde . kan tycka att det är väldigt roligt för nu när man har varit på det några gånger så kan man liksom "programmet" och kan köra på med typ 120% och det är bara sååå skönt . skön och bra träning är banne mig terapi för själen alltså , indeed !

nu fick jag plötsligt en känsla av att det är dags för tre punkter:

? igår när jag kom hit så var klockan seriöst 23 och vad är det jag ser ? det sitter människor i bibblan och pluggar ? vem sitter och pluggar i bibblan när klockan är mitt i natten ? nog för att det är bra om man är engagerad , men man måste väl sova också , annars fastnar det ju ingenting . göta

? jag fick ett sms av sandy där det stod " 'harvard´s school of public health upptäckte att de som åt choklad upp till tre gånger i månaden levde ett åt längre än de som helt avstod från choklad' vi kommer nog leva föralltid" - hon har förmodligen väldigt rätt . haha !

? jag blir fortfarande attackerad av duschdraperiet !


det pågår hockey på tv , som jag antar att ingen har missat så är det finalspel , de är inne på femte matchen och ställningen i matcher är 2 - 2 . det börjar avgöras alltså . ställningen i matchen då ? jo , det stod 2 - 0 till linköping inför andra perioden och nu efter en kvart så står det helt plötsligt 2 -5 till hv , när hände det liksom ?  jag känner egentligen inte att jag hejar på nåt av lagen , jag har helt enkelt ingen åsikt . men stefan liv är fortfarande rolig när han listar ut dum - i - träsko i time out .

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Det är inte sant gumman. Halsen blir verkligen bara värre och värre. Fy fan va besviken jag blir om jag blir sjuk tills på lördag!! :( KRAM KRAM

2008-04-16 @ 22:07:14

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0