frågetecken , men dock en helt glasklar helg

2008-04-01 @ 14:05:28

av någon fullkomligt outgrundlig och för mig obegriplig anledning har blogg.se inte bara varit segt de senaste dagarna , den har varit en hel del livlöst överhuvudtaget ! från i fredags tills nu , kul liksom . . . eller bara tröttsamt . helgen var givande , bra och fullkomligt underbar och därför ska jag delge er från i fredags till idag . håll till godo

080328 - FREDAG
i fredags befann jag mig som bekant vid station och hämtade sandy som trevligt , men aningen brutalt ? , kom fram till karlstad 10 minuter tidigare :) vi tragglade in på hemköp precis vid åhléns och köpte allt stuff som vi kunde tänkas behöva för kvällen och lördagsmorgonen , t.ex. tacobehövligheter , cola , choklad osv. efter det tog vi bussen upp till lägenheten och satte igång med tacosen på stört . gott som attan vart det och mätta som få blev vi också kan jag lova . efter det var vi fullkomligt briljanta och smartapostkod innan vi drog fram lastbilen med godis och tröck framför en massa let´s dance . vi höll våra tummar , ganska genemsamt , för tony the dalmas , men det räckte minsann inte . det gjorde väl förstås inte så överdrivet mycket att tina vann iof , hon var ju trots allt bäst på "sista dansen" som det så fräckt brukar heta i kretsar som kretsar .

kvällen blev sen , men var trevlig
´man åker ju mellan härjedalen och tandådalen´ - det vet väl alla ?!

080329 - LÖRDAG
tjugonionde mars gällde stan och där spenderades det pengar . med allt det som börjar komma till affärerna så gror längtan efter sommar med galen fart vill jag medge . krösamaja , jag vill minsann ha sommar nu! kunna glassa ute i solen , sitta hemma och kvälla på altan tillsammans med familjen , ta en glass och hälla i sig den så snabbt man kan för att förhindra att den smälter bort , gå ut utan att behöva bylta på sig med arton tröjor och termopants , ja ni förstår . sommar vore skönt helt enkelt .

fikade gott gjorde vi också innan vi drog oss tillbaka mot placet . vi pratade om utgång , men kom underfund med att vi gjorde oss bättre på bio i mysbraller och choklad en lördagkväll som den som stundade i lördags .

så bio var vi på alltså och inte nog med det , vi fick dessutom dela på extra stort säte och kunde känna oss aningen nygifta . . . typ . HAHA
innan vi åkte in till stan gick vi ner till teacher´s och åt en helt gudomlig kycklingsallad , så god att vi nästan missade början av bion . förstå smaken liksom !

efter bion satte vi oss på bussen igen , åkte hem och öppnade en flaska vin som gjorde oss , vindruvorna och godiset sällskap till sing-a-long . annars så bestog kvällen av en hop skratt och musik . vi återupplevde även bulgarienminnen och bekantade oss med svankryggar och en och annan lindsay , haha . gaaaanska bra kväll !

080330 - SÖNDAG
på söndagmorgonen vaknade vi något förvirrat & trött , sommartid - hur ställs den och vad är det som gäller just nu ? tiden fick vi efter tankeverksamhet ordning på , men det var väl typ det enda också ;D haha . åkte in till stan i relativ morgonfripp och mys , tog oss en glass i en solgnutta och sen kramades jag hejdå med sandy innan hon klev på bussen .

efter det gnola jag omkring på stan en liten sväng , egentligen bara för att fördriva tid ? , och efter det så gjordes inte så mycket vettigt av dagen inte . gick väl dock en promix i skönt väder och gjorde sånt där basic som disk och dusch . sen var det liksom mest söndagkväll .

080331 - MÅNDAG
kursstart , lärande och kunskapsbildning , glädjande gruppindelning och FEMTE JUNI PÅ SCHEMAT . fy tusan vad skönt , bara tio veckor kvar nu !

jag hade en bra helg , it´s a fact , och nu har det börjat nytt i form av både vecka , månad och kurs .

idag är det tisdag och första april ( dagen som egentligen inte heter första längre , utan typ : luraalladukännerellervarförintebarasåmångadukan - dagen ) . jag är inte så överdrivet förtjust i det datumet faktiskt . för dels så luras folk utan att jag överhuvudtaget märker eller förstår , och dels så misslyckas jag i princip varje gång som jag försöker luras :P hursom så innebär första april egentligen en hel del annat än lurendrejeri , t.ex. så var det den riktigt första dagen på nya kursen för oss idag . hade ny lärare idag och jag kan fullkomligt avguda henne , än så länge i allafall . helhärlig och sådär mysigt go´ att man bara vill nypa till i kinden och bjuda på godis . idag kom jag faktiskt från skolan ovanligt pigg och med ett leende . gud det kändes skönt ! har en känsla av att de här tio veckorna kommer gå typ lika snabbt som de allra första tio veckorna , och det vill inte mena liiite snabbt inte , de hann knappt ens existera och blir det så ? ja då är sommaren snart här . en stor bumlig kram för det ! nu ska jag diska och höja volymen några extra snäpp på stereon . 


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0