Distriktslags - SM i Sundsvall , DJ17 .

2008-04-16 @ 16:03:44
hej där och herregud vilken helg . jag inser att jag inte har skrivit något här på snart en vecka , vilket i sig är tröttsamt av mig och som antagligen är anledningen till kliet i fingrarna ? haha , förmodligen .

i torsdags åkte jag hem och pappa hämtade mig i västerås när klockan var 19.20 . vi åkte hem och tog oss lite te och macka framför tv:n i väntan på att mamma skulle komma hem från jobbet . gick och la oss och vaknade upp ohyggligt tidigt på fredagmorgonen . reason ? sundsvalls - tripp förstås . märta hade åkt dit redan på torsdagen hon , med laget , och de hade även hunnit träna lite på torsdagkvällen .

080411 - DAG 1 , Gotland & Västergötland
vi åkte hemifrån runt 8 - tiden och var framme i Sundsvall lagom till Västmanlandsflickernas första match kl 12 . vi bänkade oss och fick se Västmanland sprätta in 6 mål på Gotland , medan Gotland inte fick göra ett enda . det var förstås roligt att första matchen gick så bra , men roligast var det nog för oss på sidan ;D haha . efter en sisådär 3 eller 4 mål kunde man liksom börja andas igen . eller ja , allra allra roligast var att märta hjärtat gjorde det slutliga 6 - 0 målet och av målskutt att döma så var det nog förfärligt kul för henne :D !  



efter matchen så tittade vi lite på Västmanlandsgrabbarna och hälsade på stefan innan åkte vi till hotellet . väl där så checka vi in och kom fram till att det här var flera klasser bättre än kära idregården , haha . typ med hästlängder . efter det så gick vi in till stan och åt , hittade ett ställe som hette källarkrogen och där åt jag seriöst den godaste kycklingsalladen ever . huga , nästan olagligt gott ! efter det fick vi skynda oss tillbaka till hotellet och slänga oss in i bilen och köra tillbaka upp till hallen . ..
Västergötland stod för motståndet den här gången och Västmanland formligen sopade mattan med dom när resultatet till slut fastställdes till hela 8 - 0 . good work liksom !



080412 - DAG 2 , Västerbotten , Gästrikland & Uppland
12 april , SM:s andra dag , match nummer 3 , matchstart 8.00 - tack gode gud för alla sovmorgnar du ger . haha ! hade det inte varit för att det var just SM i Sundsvall så hade jag irriterats över att behöva gå upp innan 7 en lördagmorgon , men nu var jag knappt trött ens . inte hade jag kunnat sova nå speciellt bra heller , allt liksom vrids och vänds och känns varmt när man ligger och är nervös :P haha . hursom så pallrade vi oss upp och åt alldeles gudomlig hotellfrukost . yummi ! mer hotellfrukost åt folket . efter det drog vi till hallen , den här gången för att se Västmanland möta Västerbotten . där blev det nervöst vill jag lova , det var inte mycket som ville rinna Västmanlands väg där inte , det var stolpträffar , ribbträffar , bollar som rann precis utanför , mål som blev bortdömda och ja , typ allt hände . matchen slutade med förlust 7 - 3 , vilket inte var vad tjejerna och vi hade hoppats på . vinst där så hade gruppsegern varit klar och därmed också kvartsfinalplatsen . men nej , nu hängde allt på lunchmatchen . . .

. . . mot Gästrikland . nervöst förstås , men fortfarande lika roligt att se . matchen slutade precis som den skulle , vinst med 5 - 2 och tjejerna blev alltså klara för kvartsfinal senare på kvällen . glädjetjut !

efter matchen åkte vi tillbaka till hotellet , mamma och pappa slumra medan stackars jag var tvungen att plugga . blä för det , jag hade också velat sova lite ;D haha . efter det blev det mat , återigen på källarkrogen ( varför ändra på ett vinnande koncept ? ) men den här gången provade jag på en pizza fylld med oxfilé och bea . smarr smarr som ni förstår ! efter maten hade jag ont i magen , antagligen för att jag var mätt som en proppad ål , men förmodligen mest pga att jag var så pass nervös att det kliade i hela kroppen :P

vi åkte till sundsvalls sporthall och slog oss ner på läktarn tillsammans med folk som skulle visa sig bli en hejdundrans hejaklack ! Uppland skulle mötas och det var väl antagligen precis så nervöst som en kvartsfinal bör vara . 10 minuter in i tredje och sista perioden ledde Västmanland med 4 - 3 , men alla vet att precis vad som helst kan hända i innebandy , när som helst , och därför kunde man förstås inte andas . stämningen var alldeles galen , händerna sved och stämbanden gick typ av , men jösses vad roligt det var när slutsignalen kom ( även om de sista 10 minutrarna kändes som en hel oändlig evighet , haha ) och tjejerna insåg att de hade vunnit - en semifinalplats och minst en bronsmedalj ( som malin ohyggligt roligt påpekade i ett meddelande att hon skulle ha med sig hem ;D ) efter det så gick luften ur oss totalt och vi var väl formligen hösäckar med vidöppna munnar resten av kvällen , hehe , men ändå så åkte vi vidare till timrå för att se killarnas kvartsfinal , där gick det dock inte lika bra . med 8 - 12 på resultattavlan tog SM slut för pôjkarna där , trök såklart .



080413 - DAG 3 , Dalarna
söndag och semifinal mot Dalarna . matchen fick förmodligen sämsta tänkbara start när Dalarna redan efter typ 20 sekunder slog in 1 - 0 . det stod sig ett tag , men efter en stund så kvitterade Västmanland och bara någon minut senare tog de även ledningen . 1 - 2 var ställningen till Västmanland i periodpaus och då kändes det bra , då hade det varit god tid att blåsa av matchen och fastställa resultatet liksom . men nej , det går ju förstås inte . Dalarna kvitterade rätt tidigt i 2a perioden och tog sen ledningen också . sen vart det mål hit och mål dit och det kändes som att så fort Västmanland gjorde mål och var på g så hände nåt som gjorde att bollen helt plötsligt låg i helt fel mål . matchen slutade 7 -4 till Dalarna och det var många ledsna ögon från Västmanland vill jag lova . förluster känns förstås alltid dåligt , men jag kan tycka att förluster känns ännu sämre när det egentligen kunde ha slutat tvärtom . visst om man är helt utspelad och liksom verkligen sämre , men kul att åka ut pga tillfälligheter som egentligen kunde ha varit åt andra hållet . usch ! tråkigt tråkigt .

det blev final runt lunchtid och Stockholm tog hem det när de besegrade Dalarna . periodpausen var bra för då fick malin och resten av Västmanlandsflickerna ta emot sina medaljer och lyfta buckla :) stora grattiset till dom och av med hatten , det är minsann roligt som katten . ett extra största grattis till märta också förstås som gör mig sååå stolt :) hon är min stjärna <3 grattis märt .


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0