080407

2008-04-07 @ 21:02:08
usch , jag är oförskämt inaktiv i mitt bloggliv på helgerna har jag märkt . har liksom alltid en hel hop att ta igen varje måndag känns det som . haha . men det blir väl så i guess , skulle kunna anta att det beror på att vistelsen hemma tar all min tid ( som den så gärna får göra ) och jag trivs så bra där att datorn inte får någon vidare uppmärksamhet av mig överhuvudtaget . nåja , get to the point tänker ni säkert , för jag brukar kunna ha en förmåga av att börja svamla . . . och när det väl börjar så brukar det kunna fortsätta i något sorts oförståndigt oförstånd som inte ens jag förstår mig på . aja

sist det begav sig så var det dags för match nummer två för malin och flickerna i helgens cup . den vann dom också , och det ska gudarna veta , det blev en nagelbitare alltså . hugaligen ! stod 3 - 3 ett bra tag och då , som skjuten ur en kanon , formligen flyger malin fram , stänker in bollen i mål och fortsätter sin flygfärd ner mot golvet i vad som skulle ha kunnat bli en hederlig och supersvensk tv - puckshög . gudars det jublades ! det stod sig ett tag , men så kvitterade surahammar till 4 - 4 och det blev sådär nervöst igen . sen liksom försvann de flesta tankarna och jag , som annars brukar ha stenkoll på klockan , tappade bort den helt , men tror att det bara var någon minut kvar innan de slog in 5 - 4 , som sen blev slutresultat , och som klargjorde vinst ! skönt

pausen mellan match två och tre fick jag skynda mig hem och pyssla om till festskrud , hade ju ställt in mig på att jag skulle missa den sista matchen , men nu kunde jag ju liksom bara inte missa den . skyndade mig och var väl typ precis lika stressad som jag brukar när man ska fixa till sig sådär . ( hur kommer det sig att man alltid tror att man har mer tid på sig än man egentligen har ? och varför börjar man inte lite tidigare när man vet att man får stressa iväg i slutet ? ) skyndade mig tillbaka till matchen och missade bara den första minuten . . . men sen såg jag allt och tjejerna vann matchen , och cupen ! pokaler , vågor och ett stort grattis .

image87

märt prydde tydligen tidningen i morse också , på tre ställen - framsida , cup och länslag . extra mycket linslus över det ;D haha . kan förstås tycka att det är väldans kul när annat folk ( inte bara jag , mamma och pappa ) berömmer henne för det hon gör och idag berömdes det minsann . " Elfström var så klart nöjd med vad Per-Olstjejerna presterade och berömde samtliga tjejer. - Men om nån ska ha extra beröm så är det Malin Hellblad. Hon gör ett väldigt slitjobb och är en riktig klippa." YES INDEED , klippa var det ja <3

kvällen tog vid hos jossan , som bjöd på alldeles gudomlig mat och vi hade ohyggligt trevligt , hon och jag ;D haha . marie hade bandyavslutning och åt middag med laget på GM , men hon ringde när det var färdigt och vi anslöt oss till dom hemma hos sofia :) vidare mot gubben och min sko formligen fastna i trappen . . . TVÅ gånger , vilket förövrigt var kul . sjävla gubben var överraskande folktom och infriade inte riktigt våra förväntningar , men musiken var grym - precis som brudarna och kvällen .

igår var det länslagsmatch för märta i västerås och vi var förstås där i vårt sedvanliga följetåg . bra gick det och gudarna ska veta att jag längtar som en tokstolpe till helgens SM . det ska bli hejdundrans roligt alltså :)

image88


nu ska jag sluta med det här för det här inlägget känns typ tre mil långt . jag är i allafall tillbaka i karlstad nu igen , med längtan till torsdag och på väg in i duschen . och hon där till vänster ? hon är mitt hjärta .
GODNATT

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0