6 MAJ

2007-05-07 @ 15:36:56
söndag , IDOLSÖNDAG . jodå , jag var där , med sääändy . vi ställde klockan på 04.15 & pallra oss iväg med bilen runt 5 . när klockan var några minuter i 6 var vi framme & då väntade vi på en port som skulle öppnas automatiskt , men som aldrig gjorde det ? hahahaha , bortsett från att det kan ha varit riktigt jävla underhållande så var det även lite smått pinsamt ;P vi tog beslutet att förkasta den där värdelösa porten så tog vi en parkering precis intill i stället . ( tur förövrigt att vi hellre ville parkera bra mycket längre ifrån ? hahaha , sunda tankar )

parkeringen hittade vi & vi gick med pigga och coola steg bort mot kön . kön hade redan blivit lång & vi hamnade rätt långt bak , men det gjorde inget för vi hade filtar , mackor , varm choklad & oss såklart . väntan blev lång , men kändes inte direkt fasansfull . vi hade bra roligt , knäppte bra mycket kort , skrattade ännu mer & hade en allmänt bra stund . efter ett tag så tittade vi bakåt & såg inte längre något slut på kön , bra lång tänkte vi & då började nån karl räkna alla varelser . lycka till med det ! efter ett tag började inspelningarna & carolina gynning kom på plats . hon kom bra nära & sa ett par ord , jag & sandra blev med i tv mer än bara en gång & vi hoppas starkt på att det visas ;D hahahaha . sen kom det en lady från nån tidning & intervjuade oss & det var annorlunda .

sen kom vi till slut in & då fick jag min nummerlapp . jag började bli rätt nervös & sen insåg jag att det var typ 70 pers som skulle in före mig . vi hann bli med på tv lite mer , satt & sjöng , tittade på folk & analyserade det mesta haha , sen hörde jag i den där mikrofontratten : "dags för 10 nya nummer . . . 21367 , 21368 , 21369 , 21370 , 21371 , 21372 , 21373 , 21374 , 21375 och 21376 , varsågoda" hjälp , hjärtat i halsgropen men världens bästa puffkram . tog bra lång tid , men till slut så kom nån & hämtade upp oss . upp för trappan , genom en lång gång , uppradade på soffor & sen var det dags .

när de öppnade dörren & jag kom in där så släppte allt . nervositeten existerade inte längre & jag fann det väldigt skönt . de frågade lite frågor & sen sjöng jag . ironic var låten & det kändes väldigt bra . deras huvuden diggade i takt & sen tog låten slut .

"oj , det här var riktigt bra , jätte bra . du har en väldigt fin & härlig röst , men tyvärr kommer du inte att gå vidare den här gången . men du , kom tillbaka . snälla gör det , för det här var riktigt riktigt bra , verkligen"

ja , det var så det vart & det är så det är .

efter det där så åkte jag & sandra in till kupolen för hon skulle utföra ett uppdrag som hon hade fått tidigare . det utförde hon & vi hann även äta gott på matpalatset . sen åkte vi hem & då hälsade vi på robert en sväng . sen skjutsade jag hem sandra & jag åkte hem & pluggade .

TACK FÖR IDAG



                 

                                     

Kommentarer
Postat av: sara wikström

Hej tessi! Hittade på din blogg. Vad trevligt att höra att det gick bra på idol! :)
Hoppas du mår bra och är laddad för fest på studenten! Puss och kram från Sara

2007-05-15 @ 19:33:36
URL: http://omorfoula.blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0