071219

2007-12-19 @ 12:44:06
nittonde december , det är fan helt galet och nästan skruvat . för det betyder liksom att det är tjugonde i morgon och då är julen nästan här . dessutom så betyder tjugonde december tvåtusensju även att jag ta jullov och åker hem till beautytown med snällaste pappa som kommer hit och hämtar mig till kvällen . han slutar klockan fyra och åker direkt när han stämplat ut som det så vackert heter . det betyder alltså att han är här framåt sju och det betyder att vi kommer att komma hem sent . men , vi må komma hem sen , men vad fan gör det då? det är lov och jag får komma hem! gud så jag längtar

jag håller mina tummar för att den här dagen ska flyta förbi relativt snabbt och att morgondagen i skolan ska göra likadant . idag får det iof dock inte flyta alldeles för toksnabbt för jag ska hinna packa och plugga och sånt tjafs . hinner förhoppningsvis även städa lite , för då slipper jag göra allt det i morgon precis innan jag ska åka . ska nog gå ner till förrådet mitt senare idag också och kolla om jag möjligtvis kanske hittar en katong till min allra sista julklapp . om inte så får jag ta med den hem och knycka en kartong ur vårat garage .

i kväll tänker jag även mysa till det lite och tända alla ljus jag har , vilket även betyder att det fjärde adventsljuset ska tändas . varför vänta liksom? jag är ju inte här på söndag när det är just fjärde advent . gudars , fjärde advent , när kom december överhuvudtaget? ojoj . galet så tiden går . just nu har jag faktiskt väldigt mycket julkänsla i kroppen , den har kommit som skjuten ur en kanon den här veckan , antagligen bara för att jag ska åka hem och för att det faktiskt är jul på riktigt nästan redan nu . det måste ha snöat lite här i natt , för nu är det faktiskt ännu lite vitare .

nej , nu känner jag mig som en uppskruv . jag ska vrida upp stereon och packa
CIAO

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (only for me to see)

Din blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0